کد خبر: ۸۹۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 03 September 2020

 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان خبر داد : سال تحصیلی 1400 - 1399 از شنبه ، 15 شهریور بصورت حضوری در گیلان برگزار می شود.

 
برگزاری سال تحصیلی جدید بصورت حضوریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیر کل آموزش و پرورش گیلان امروز در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما گفت : با شروع سال تحصیلی از شنبه ، 15 شهریور ، همه مدارس استان با حضور عوامل اجرایی ، آموزشی و کادر اداری شروع بکار می کنند.
  • محمد رحمتی افزود : در مدارسی که تعداد دانش آموزان کلاس ها با توجه به فضای کلاس کم است ، آموزش حضوری برگزار می شود ، اما مدارسی که تعداد دانش آموزان در کلاس ها زیاد است نظیر مدارس شهرها ، دانش آموزان به 2 گروه الف و ب و یا زوج و فرد تقسیم می شوند.
  • وی با اشاره به تدریس برخی از درس ها بصورت حضوری و برخی دیگر بصورت غیرحضوری اضافه کرد : در تدریس حضوری لازم است دانش آموزان ، معلمان و اولیا مدارس همه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
  • مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت : به مدیران مدارس اختیاراتی داده شده که بتوانند با توجه به تصمیمات شورای مدرسه و مدیریت هوشمند ، برای اداره مدرسه و آموزش دانش آموزان ، بر اساس برنامه های طراحی شده ای که انعطاف پذیر هستند ، روش های خاصی اتخاذ کنند.
  • محمد رحمتی از اولیا دانش آموزان خواست فرزندان خود را با ماسک روانه مدرسه کنند و کادر مدارس نیز با ضدعفونی روزانه کلاس ها و تهویه هوای فضای آموزشی ، دستورالعمل ها را بصورت کامل در مدارس رعایت کنند.
  • وی تاکید کرد : زنگ های تفریح باید طوری طراحی شود که همه دانش آموزان با هم وارد حیاط مدرسه نشوند.
  • مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آموزش غیرحضوری و پیش بینی های انجام شده برای استفاده از شبکه شاد گفت : امروز از نسخه جدید شبکه شاد با عنوان شبکه شاد 2 رونمایی شد که یک نوع پلت فرم با فضای داخلی امن است و اطلاعات معلمان و دانش آموزان در آن محفوظ می ماند.
  • محمد رحمتی با بیان اینکه ممکن است برخی دانش آموزان نتوانند از شبکه شاد استفاده کنند افزود : این دانش آموزان در درجه اول می توانند از رسانه ملی و برنامه های صدا و سیما که پوشش بالایی دارد استفاده کرده و در درجه دوم ، آموزش و پرورش استان تلفن های ثابتی برای دانش آموزان در نظرگرفته است که دانش آموزان می توانند با گرفتن شماره های تعیین شده فایل صوتی درس مورد نظر را بشنوند.
  • وی تصریح کرد : چنانچه دانش آموزان از هیچکدام از این روش ها نتوانند ، مطالب درسی خود را دریافت کنند ، درس نامه هایی که از قبل بصورت خود آموز تهیه شده در اختیار آن ها قرار می گیرد .
  • مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه هیچ نگرانی در خصوص مدارس کم جمعیت نظیر مدارس روستایی وجود ندارد گفت : در این مدارس ، کلاس های درس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری برگزار می شود و حتی می توانند کلاس های درس را در فضای آزاد برگزار کنند.
  • محمد رحمتی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری با تقسیم بندی دانش آموزان در کلاس های شهری و پرجمعیت گفت : برخی افراد به این روش ها انتقاد می کنند ولی ما نمی توانیم آموزش را متوقف کنیم و باید ضمن مقابله جدی با ویروس کرونا، به زندگی روزمره و عادی خود ادامه دهیم .
  • وی با اشاره به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آزاد گذاشتن دانش آموزان در فضای مجازی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند ، اضافه کرد : سیم کارت های خاصی بر طبق توافق با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، برای دانش آموزان طراحی شده که به محض آماده شدن ، بصورت رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد که حجم اینترنت مصرف شده با این سیم کارت های دانش آموزی رایگان است و از حجم اینترنت آن ها کاسته نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار