کد خبر: ۱۱۶۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ 15 April 2024

بیمه های دانشجویی با نرخ های متنوع و ویژگی های خاص در زیرگروه حرف و مشاغل آزاد فرصتی مطلوب برای ایجاد سابقه در عنفوان جوانی و یک سرمایه گذاری مطمئن و مسیری برای ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی در خانواده هاست .
به گزارش تابناک استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه توسعه پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف یکی از ماموریتهای اصلی این سازمان محسوب میگردد اظهار داشت : یکی از دغدغه ها و نگرانی های تمامی والدین مسئله آینده فرزندان بوده و بابت اطمینان خاطر در این زمینه به انواع اقدامات مختلف از قبیل سرمایه گذاری های اقتصادی ، تحصیلی و ... میپردازند .
وی با اشاره به اینکه پوشش های بیمه ای که تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین بیمه گر اجتماعی کشور کاملترین شکل آن است ابزاری کارآمد برای ایجاد امنیت روانی در آینده است اظهار داشت یکی از مشکلات سالهای اخیر برای افراد این است که با طولانی شدن دوران تحصیلات در مقاطع دانشگاهی و افزایش سن برای ورود به عرصه اشتغال و آغاز به کار ، شهروندان در سنین بالاتر به شرایطی همچون بازنشستگی نائل میگردند از این رو بیمه دانشجویی فرصتی استثنایی برای ایجاد سابقه از دوران تحصیل و متصل نمودن آن به بیمه زمان اشتغال است .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این خصوص اذعان داشت : در این قالب به طور مثال جوان دانشجویی که دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را سپری مینماید میتواند شش سال سابقه دوران تحصیل را با انعقاد بیمه دانشجویی در این دوران برای خود اندوخته نماید .
کیوان مرتضوی با اشاره به برخورداری از سهم دو درصدی کمک دولت در این نوع بیمه برای نرخهای مختلف ، امکان انتخاب نرخ و دامنه تعهدات و مبنای دستمزد به دلخواه ، عدم نیاز به مراجعه و انعقاد قرارداد به شکل غیرحضوری از طریق سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir ، امکان تداوم دریافت مستمری از طرف پدر و مادر یا شمول استحقاق درمان به واسطه والدین و ... را از ویژگی های خاص این نوع از بیمه ها برشمرد .
شایان ذکر است در حال حاضر بیش از 3000 دانشجوی گیلانی تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار