کد خبر: ۱۱۶۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸ 25 April 2024

خسرو آرنگ امروز، 5 اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در در گفتگو با خبرنگارتابناک گیلان درخصوص پروژه های شهرستان آستانه اشرفیه، وبا اشاره به بازدید از 10 پروژه شهرستان در دو بخش آستانه اشرفیه و کیاشهر، اظهار کرد: هدف از این بازدیدها تسریع در عملیات اجرایی و تخصیص منابع مالی لازم در کارگروه ها و کمیته های برنامه ریزی است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه های مرتبط، افزود: شهرداری آستانه اشرفیه مجری پروژه «حرم تا حرم» بوده که باید یک بلوار 35 متری را احداث کند.
فرماندار آستانه اشرفیه یکی از پروژه های مهم را تامین آب زراعی شهرستان دانست که در قالب طرح «پل تا پل» اجرایی می شود و گفت: شرکت آب منطقه ای کارفرمای این پروژه در حوزه رودخانه سفیدرود است.
آرنگ احداث محور آستانه به کیاشهر را جزو پروژه های دور اول سفر رئیس جمهور به گیلان دانست که هم اکنون پیشرفت 90 درصدی دارد و متذکر شد: به زودی روکش محور انجام می شود و اقدام به نصب روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی خواهیم کرد و آماده بهره برداری در سفر دوم رئیس جمهور به استان است.
وی با اشاره به ظرفیت های زراعی و کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه از جمله برنج و بادام زمینی، خاطرنشان کرد: تامین آب زراعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا اقدام به بازدید از ایستگاه های پمپاژ شهرستان کردیم.
فرماندار آستانه اشرفیه پل ولایت را یکی از پل های مهم شهرستان دانست که اقدام به مقاوم سازی شده و عنوان کرد: اسکله صید و صیادی کیاشهر دغدغه مردم منطقه است و لذا با برنامه ریزی اداره کل شیلات گیلان، به دنبال تبدیل این اسکله به منطقه صیادی و گردشگری هستیم که توسط شهرداری کیاشهر اجرا می شود.
آرنگ همچنین به پیشرفت 60 درصدی پروژه پیاده راه فرهنگی کیاشهر اشاره کرد و گفت:طرح سالم سازی ساحل کیاشهر نیز در دست احداث بوده که در فصل گردشگری به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه به پروژه پل تا پل اشاره و تاکید کرد: پل 700 متری آستانه تا پل کابلی مسافت دو کیلومتری دارد و لذا دیواره سازی 700 متر از این مسیر را انجام دادیم تا علاوه بر تامین آب مطمئن برای کشاورزی، موجب ساماندهی گردشگری در منطقه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار