کد خبر: ۸۶۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷ 22 June 2020

سلامت مردم خط قرمز  سازمان استاندارد است

تابناک/مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به وجود مشکلات فراوان در واحدهای تولیدی در زمینه کنترل کیفیت، گفت: سلامت مردم خط قرمز سازمان استاندارد است.

داریوش اشکانی پور در جربان بازدید از یکی از کارخانه‌های چای شهرستان لاهیجان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان استاندارد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم است، اظهار کرد: زمانی که مردم از حقوق خود آگاه باشند شرایط برای مسئولان سخت‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز اداره کل استاندارد استان گیلان است، افزود: تلاش می‌کنیم تا هیچ مشکلی در حوزه سلامت مردم به وجود نیاید.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اینکه نظارت این سازمان به معنای ایجاد مانع در مسیر تولید نیست، گفت: ما در کنار تولیدکنندگان هستیم و همانند چرخ دنده‌ها در مسیر توسعه کشور در سایه حفظ سلامت مردم گام برمی داریم.

اشکانی پور با اشاره به وجود مشکلات فراوان در واحدهای تولیدی در زمینه کنترل کیفیت، بیان کرد: در این میان عده‌ای به دنبال سو استفاده از فضای موجود و مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه منابع مالی و سایر موارد هستند که گاهی این موارد با سلامت جامعه در ارتباط است.

وی با تاکید بر توجه به کیفیت محصولات و سلامت جامعه، افزود: سازمان استاندارد نظارت‌هایی در سطح بازار در قالب «طرح بار» انجام می‌دهد که به عنوان مصرف کننده عمل کرده و با خرید اقلام و انجام آزمایشات سلامت محصول را تأیید یا رد می‌کند.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به فعالیت سامانه یکپارچه با عنوان سامانه سینا، گفت: با عملیاتی شدن این سامانه دیگر مکان تولید محصول مهم نبوده و در صورت مشاهده تخلف استاندارد استان راسا برای برخورد با آن واحد تولیدی وارد عمل خواهد کرد.

اشکانی پور با تأکید بر اینکه در استان گیلان نیز در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم گام‌های خوبی برداشته شده است، گفت: کنترل و نظارت‌های مختلفی با فعالیت آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی در سطح استان گیلان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه نظارت معیارهای در نظر گرفته شده و سپس اعلام می‌شود، افزود: اما در بحث کیفیت نمی‌توانیم با عدد و رقم صحبت کنیم بلکه کیفیت همانند بزرگراهی بوده که شرط ورود به آن رعایت استانداردها است.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اینکه حدود ۶۲ آزمایشگاه همکار استاندارد در سطح استان تأیید صلاحیت شده‌اند، تأکید کرد: استانداردها با توجه به نیاز جامعه تعیین می‌شوند و رعایت آنها حفظ کرامت انسانی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ۴۹ فعال با ۵۰۰ نیرو متخصص مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۹۷۲ نفر مشمول استاندارد اجباری و ۸۱۱ واحد تحت پوشش داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار