مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان :
تابناک / مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : رفع محدودیت های سرمایه گذاری و تسهیل در روند آنها نیازمند ریسک مدیریتی در کنار رعایت الزامات قانونی است.
کد خبر: ۸۰۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 27 November 2019

تابناک / مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : رفع محدودیت های سرمایه گذاری و تسهیل در روند آنها نیازمند ریسک مدیریتی در کنار رعایت الزامات قانونی است.

 

رفع محدودیت ها و تسهیل سرمایه گذاری نیازمند ریسک مدیریتی است


دکتر یونس رنجکش در کار گروه فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری در شهرستان بندر انزلی افزود : در رعایت الزامات قانونی برای صدور مجوزهای مربوط به فعالیت های سرمایه گذاری با هدف تامین منافع عمومی بطور یقین راهکارهای حمایتی نیز پیش بینی شده است که نقش مدیران در ارایه راهکارهای کارشناسی وتسهیل گرایانه بسیار مهم است.


وی ادامه داد : قانون برای پرهیز از هرج و مرج و جلوگیری تضییع حقوق مردم شکل گرفته است و این به معنی تعطیل شدن فعالیتهای توسعه ای نیست.


به گفته وی ، گاهی مداخلات یکسویه بر اساس برداشت ها و تفسیر های شخصی موجب رکود در روند سرمایه گذاری ها در گیلان می شود و این در حالی است که نمونه های مشابه در سایر نقاط جغرافیای کشور بسیار ساده تر مورد استقبال قرار می گیرند.


این مسوول با تاکید بر تسهیل در روند سرمایه گذاری ها در استان خواستار توجه جدی به ارزش های افزوده سرمایه گذاری در ابعاد مختلف فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و حتی و سیاسی و امنیتی در گیلان شد.


مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در بندر انزلی اظهار داشت : این شهرستان بواسطه برخورداری از طبیعت و اقلیم و موقعیت جغرافیایی خاص از دیر باز مورد توجه قرار داشته و کانون توجه سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف بوده است.


رنجکش اظهار داشت : باید با ایجاد فرایند تسهیل گرایانه در روند سرمایه گذاری ها موجب تشویق سرمایه گذاران و جذب آنها در این شهرستان شد و ناکار امدی های مدیریتی را به پای محدودیت های قانونی ننوشت و از تجربیات دنیا بهره مند شد.


وی همچنین یه سیاست های استانداری گیلان در راستای برنامه های دولت در زمینه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و معرفی آنها اشاره و یاد آورشد : در استان بیش از ۵هزار فرصت سرمایه گذاری که بیش از ۹۰درصد تنها در حوزه گردشگری است با همکاری فرمانداری ها شناسایی شده است که بیش از ۲۲۰فرصت مربوط به بندر انزلی است.


وی اجرای طرح زراعت چوب و چند منظوره کردن بهره برداری از بندان های گیلان تا پایان سال به صورت پایلوت ۵ آب بندان در هر شهرستان را از مهمترین برنامه های کوتاه مدت عنوان کرد.


حیدری آزاد فرماندار شهرستان انزلی هم در این جلسه با بر شمردن ظرفیت های بالقوه موجود در انزلی و مشکلات و چالش های مربوط به صدور مجوز فعالیت برای برخی از سرمایه گذاری ها به دلیل محدودیت های محیط زیست و آب منطقه ای خواستار رسیدگی جدی در این زمینه در سطح استان و کشور شد.


وی گفت : تغییر قوانین و تفسیر های مربوطه توسط دستگاههای اجرایی از مشکلات و چالش های مهم سرمایه گذاری در این شهرستان است.


در این جلسه ضمن بررسی وضعیت واگذاری ۵اب بندان پایلوت شهرستان و شرایط معرفی زمین های مربوط به زراعت چوب ۱۶ طرح سرمایه گذاری تهیه شده که استعلام های آنها از سوی دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گرفته بود مطرح و مورد تاکید برای واگذاری به سرمایه گذاران در صورت دریافت مجوزهای لازم قرار گرفت .


بازدید از آب بندان یکی از روستاهای بخش مرکزی بندر انزلی به منظور ارزیابی ظرفیت های بهره برداری های چند منظوره و چگونگی واگذاری آن از دیگر برنامه های مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان و هیات همراه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار