کد خبر: ۶۶۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱ 04 October 2018

جشن ملی عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور دانش آموزان گیلانی در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در مراسم "جشن عاطفه ها" در مدرسه شاهد رشت اظهار داشت: آینده از آن شما دانش آموزان است؛ از اکنون مدیریت اجتماعی و فردی را یاد بگیرید تا راه آینده را هموار سازید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها تعبیر زیبایی است چرا که وقتی عاطفه‌ها جاری می‌شود همه دلداده می‌شویم و مهربانی یعنی هنجارها در جامعه حس می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه احترام به پدر و مادر و معلمان که از ابتدای زندگی برای تک تک ما زحمت کشیده‌اند واجب است گفت: اگر بخواهیم خداوند به علم ما برکت دهد باید به معلمان خود احترام بگذاریم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در این حرکت خداپسندانه عاطفه‌ها تقسیم می‌شود خاطرنشان کرد: عیار انسان‌ها را با میزان مال و ثروتشان نمی‌توان سنجید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: در دوران دفاع مقدس مردم با کمترین توان مالی به جبهه کمک می‌کردند و مادری بسته کوچکی پسته برای رزمندگان فرستاده بود که این بسته تمام دارایی اش بود‌ و از آن گذشته بود.

وی با بیان اینکه شما دانش آموزان یکی دو دهه دیگر مسئولان این جامعه می‌شوید افزود: باید بدانید که آینده جامعه ما نیازمند چه کسانی است و انسان بی‌سواد و نادان نمی‌تواند کاری انجام دهد پس باید از علم و دانش سرشار برخوردار شوید.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه شما دختران باید دخترانی با هیبت شوید و انسان بدون متانت نمی‌تواند کارگزار خوبی شود گفت: حتی اگر یک روز در محضر معلمی درس گرفتید حقی بر گردن شما است که باید او را محترم بشمارید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: باید از فصاهای معنوی برنامه‌های خیرخواهانه با مشارکت دانش آموزان بهره‌مند شویم تا این فرهنگ زیبا در جامعه نهادینه شود.

نادر جهان‌‌آرای با بیان اینکه دانش آموزان باید جلودار فعالیت‌های خیرخواهانه باشند و دیگران را در این راه تشویق کنند گفت: نقش کمیته امداد در همراهی با سازمان آموزش و پرورش و شناسایی دانش آموزان نیازمند بسیار ستودنی و موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش آموزان به نیازمندان واقعی هدیه می‌شود افزود: دانش آموزان می‌توانند مفهوم کار خیر را ماندگار کنند و به دیگر اقشار جامعه انتقال دهند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این مراسم گفت:جشن ملی عاطفه‌ها در استان گیلان همزمان با سراسر کشور 15 و 16 شهریور و مرحله دوم آن در تاریخ 11 مهرماه در سطح مدارس استان و با مشارکت دانش‌آموزان برگزار شد تا نیازهای اولیه تحصیلی دانش آموزان فراهم شود.

علیرضا محمدی خاطرنشان کرد: در ایام بازگشایی مدارس طرح ملی جشن عاطفه‌ها مبتنی بر آموزه‌های دینی ما برای ترویج انفاق، نوع دوستی و مهربانی نسبت به فقرا برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امسال برای 8 هزار دانش آموز بی‌بضاعت شناسایی شده در استان گیلان برای هر نفر مبلغ 300 هزارتومان برنامه‌ریزی شد تا اهدا شود افزود: مردم نیک‌اندیش گیلان مبلغ یک میلیارد و 200 هزار تومان به دانش آموزان بی‌بضاعت کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 375 هزار دانش آموز گیلانی و بیش از 8 هزار مربی و معلم در این شور نیکوکاری حضور یافته و یاری‌رسان محرومان می‌شوند گفت: این کمک‌ها با هدایت مدیران مدارس به دانش‌آموزان مناطق شناسایی شده اهدا می‌شود تا فرهنگ نوع‌دوستی منتشر شود.

به گزارش تسنیم، در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، دانش آموزان و روسای سازمانها کمک های نقدی خود را در صندوق جشن عاطفه‌ها انداختند تا لبخند بر لبان همه دانش آموزان بنشیند و فقر مانع ادامه علم آموزی محصلی نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار