کد خبر: ۲۳۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 25 May 2016
تابناک گیلان - شهرداری رشت را دریابیم، احضار شهردار، دو میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی، پرداخت بموقع حقوق، انتقاد بیش از دو هزار ابلاغ، انحراف بودجه در پیاده راه و عدم اجرای دقیق این پروژه از جمله موضوعات مهم مطرح شده در جلسه عصر امروز (سه شنبه) شورای اسلامی رشت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی رشت عصر امروز با حضور اعضای شورای اسلامی این کلانشهر برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از اعضای شورا از رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خواستند تا شهردار رشت هر چه سریعتر در صحن شورا حاضر و به سووالاتی در رابطه با برخی از مسائل در شهرداری کلانشهر رشت پاسخ دهد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در پاسخ به درخواست تعدادی از اعضا برای حضور شهردار و پاسخگویی او گفت: شهردار رشت در جلسه یکشنبه هفته آینده بایستی در شورا حاضر و به سووالات اعضا پاسخ دهد.
محمدعلی رفیعی افزود: اعضای شورای اسلامی رشت هفته آینده در جلسه حضور یابند و سووالات خود را از شهردار بپرسند.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: بیش از دو هزار ابلاغ غیرقانونی توسط شهردار رشت انجام گرفته و این کار روحیه زحمتکشان شهردار را به هم ریخته است.
محمود باقری خطیبانی افزود: موضوع تهاتر در شهرداری کلانشهر رشت از چه اصولی پیروی می کند؟ بالاتر از یک و نیم میلیارد تومان، مصوبه شورا را می خواهد در حالیکه هرگز مصوبه نداشتیم.
وی با انتقاد از انحراف بودجه در اجرای پروژه پیاده راه فرهنگی خاطرنشان کرد: این مهم بایستی بررسی شود و شهردار بایستی پاسخ دهد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که آیا واگذاری بانک شهر مجوز نمی خواست، یادآور شد: این واگذاری چرا مصوبه شورا را ندارد؟
وی با تاکید بر ضرورت پرداخت بموقع حقوق کارمندان شهرداری خاطر نشان کرد: پرداخت بموقع حقوق زحمتکشان شهرداری واجب تر از هر چیز دیگری است.
وی با انتقاد از ایجاد پست های بلاتصدی در شهرداری کلانشهر رشت بیان کرد: این کار خلاف قانون است، دستگاه نظارتی و شورا بایستی این مهم را بررسی کنند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه باید به فکر بیمه همکاران باشیم، تصریح کرد: شهرداری کلانشهر رشت دو میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است این مشکل بایستی رفع شود زیرا ما وکیل کارکنان شهرداری هستیم.
وی با تاکید بر این مطلب که بایستی شهرداری کلانشهر رشت را دریابیم، یادآور شد: شهرداری رشت با بی تدبیری و عدم نظارت، در حال ورشکستگی است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت تصریح کرد: پیشنهاد می کنم که شهردار استعفای خود را اعلام کند.
مجید رجبی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در یکصد و چهل و دومین جلسه شورا گفت: شهردار بایستی در صحن شورا حاضر و به سووالات ما پاسخ دهد.
مظفر نیکومنش یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه گفت: شهردار منتخب ما است، ما که منتخب شهردار نیستیم.
وی بیان داشت: این که شهردار نمی آید،پ جواب بدهد، این ضعف ماست، شهردا موظف به پاسخگویی است و نمی تواند از این مهم تخطی کند.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان یک عضو شورا درخواست می کنم که شهردار در جلسه شورا حاضر و به سووالات ما پاسخ دهد.
وی بیان داشت: ما نماینده مردم و فرزندان شهیدان هستیم، مردم ما را انتخاب کردند بنابراین نباید در انجام وظیفه خود کوتاهی کنیم.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت تاکید کرد: اگر شهردار تخطی دارد ، باید پاسخگو باشد، ما با هیچ کس معامله نداریم.
در ادامه این جلسه فرهاد شوقی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر با ارائه مطالبی متفاوت از دیگر اعضای شورا گفت: برخی از جشن های نیمه شعبان که در شهر رشت برگزار شد، در شأن امام زمان (عج) نبود.
وی افزود: شهرداری رشت بدون هماهنگی شورا و کمیسیون فرهنگی در چند نقطه این کلانشهر جشن های نیمه شعبان برگزار کرد که در شأن امام زمان (عج) نبود زیرا ما به دنبال جشن های اسلامی هستیم.
در این جلسه لایحه پرداخت یکصد میلیون تومان به تیم سپیدرود رای آورد اما ماموریت محمدعلی ثابت قدم شهردار کلانشهر رشت به پکن برای شرکت در اجلاس شهرهای خلاق یونسکو رای نیاورد.
شهرداری کلانشهر رشت 15 عضو دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار