کد خبر: ۹۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 23 September 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه ‌در مجموع ۱۰ درصد از دانش‌آموزان استان در مقطع اول ابتدایی تحصیل می‌کنند، گفت: ۲ هزار و ۱۷۷ آموزشگاه در استان البرز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خسرو ساکی در مراسم متمرکز استانی زنگ بازگشایی مدارس استان البرز که صبح امروز در محل دبیرستان هوشمند فاطمیه کرج با حضور مدیرکل مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش و استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت امر خطیر و زیربنایی در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: عملکرد ‌دولت تدبیر و امید سبب ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پروش شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان استان البرز از پتانسیل بالایی در بخش‌های مختلف علمی و آموزشی برخوردار هستند، افزود: خوشبختانه دانش‌آموزان این استان در المپیادهای علمی، فرهنگی و ورزشی مدال‌های رنگارنگی را کسب کردند و خیل کثیری از آن‌ها در کنکور سراسری به مراکز آموزش عالی روانه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه این استان 400 هزار دانش‌آموز را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 177 آموزشگاه و 15 هزار و 247 کلاس درس در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان البرز نسبت به سال گذشته 5.5 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: سال گذشته تعداد دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی در استان 38 هزار نفر بود که امسال این رقم به 40 هزار و 143 دانش‌آموز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 10‌درصد از دانش‌آموزان استان در مقطع اول ابتدایی تحصیل می‌کنند، یادآور شد: امید است با همدلی و مساعدت همگانی تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مربوطه سال تحصیلی 94-95 به بهترین شکل ممکن اداره شود.

ساکی با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست وزیر آموزش و پروش و سناد تحول بنیادی 100 برنامه برای تمام استان‌ها تدارک دیده شده است که باید بر اساس این اهداف حرکت کنیم، گفت: 25 هزار فرهنگی در استان البرز مشغول هستند.

به گزارش تسنیماز کرج، در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش توسط نماینده این وزارتخانه قرائت و زنگ مهر با حضور مسئولان ارشد استانی و مدیرکل مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش نواخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار