با حضور 410 هزار دانش آموز
مدیرکل مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: برای بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان تنها نباید به کتب درسی اکتفا کنیم بلکه فراهم کردن منابع مختلف و ایجاد زمینه‌های فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان بسیار ضروری احساس می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 23 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: صبح امروز بیش از410 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی 94 – 95 را آغاز کردند.
از این تعداد 40 هزار و 67 دانش آموز در مقطع اول دبستان، تحصیل خود را آغاز می کنند.
آیین متمرکز سال تحصیلی جدید استان البرز در مدرسه فاطمیه ناحیه یک آموزش و پرورش کرج با حضورسیدحمید طهایی استاندار البرز، سردارعلی استاد حسینی فرمانده سپاه البرز و دیگر مسوولان برگزار شد.
امروز دانش‌آموزان در مقاطع مختلف پس از سه ماه تعطیلی در اولین روز از فصل پاییز دوباره پا به عرصه علم و دانش گذاشتند و هم‌پیمان شدند تا 9 ماه تلاش خود را برای کسب علم آغاز کنند.
در این بین، دانش‌آموزانی بودند که تازه وارد مدرسه شده بودند که با وجود برگزاری جشن شکوفه‌ها، هنوز به فضای مدرسه عادت نکرده و دست والدین خود را رها نمی‌کردند.
شور و شوق عجیب و وصف‌ناشدنی در حیاط مدارس برپا بود و بچه‌ها با دیدن دوستان و معلمان خود سراسر شوق و اشتیاق بودند.
در کنار شادی های روز نخست مدرسه، یک موضوع دیگر نیز آغاز سال تحصیلی را به آنهایی که دانش آموزی در خانواده خود ندارد نشان داد و آنهم ترافیک سنگین در خیابان های شهرستان های مختلف استان البرز بود.
این ترافیک از حدود ساعت 6 صبح آغاز شد.
بر اساس این گزارش، مجتبی زینی‌وند پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان یکی از مدارس کرج اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی نظام آموزشی یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.
وی ادامه داد: البته برای تحقق اهداف مورد نظر باید تمامی ظرفیت‌ها را به کار گرفته و با استفاده از مشارکت‌های مردمی این مهم را مرحله اجرایی درآوریم.
این مسئول با بیان اینکه رشد دانش‌آموزی در کشور بالا است افزود: جلب مشارکت‌ها در امر تعلیم و تربیت نیز یکی از نیازهای اساسی در این زمینه است.
زینی‌وند خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم در امر علم و دانش با توسعه‌یافتگی همراه شویم باید نظام آموزشی و تعلیم و تربیتی را با رشد همراه کنیم و از علوم روز دنیا استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نظام آموزشی یک مقوله بسیار وسیع و گسترده است گفت: هر چه بتوانیم در این دریای بیکران پیشرفت کنیم می‌توانیم پله‌های ترقی را زودتر و با اطمینان بیشتر طی کنیم.
این مسئول افزود: حمایت همه‌جانبه مسئولان و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در این زمینه و حضور و مشارکت‌های مردمی، می‌تواند سهم اساسی در توسعه آموزش و پرورش داشته باشد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود استفاده از توان و استعدادهای دانش‌آموزان را در رسیدن به این پویایی در آموزش و پرورش مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: حتی استفاده از استعدادهای دانش‌آموزان می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود یاری دهد.
مدیرکل مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: در این راستا و برای بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان تنها نباید به کتب درسی اکتفا کنیم بلکه فراهم کردن منابع مختلف و ایجاد زمینه‌های فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان بسیار ضروری احساس می‌شود.
زینی‌وند بیان داشت: استفاده از علوم و تکنولوژی روز دنیا در این زمینه می‌تواند تأثیرات بسیار موثری را داشته باشد در این راستا باید فرهنگ استفاده از این تکنولوژی‌ها را در بین این قشر بیش از پیش جریان‌سازی کرد.
وی با اشاره به رشد روزافزون شبکه‌های مجازی و رسانه‌های متعدد گقت: متأسفانه رشد قارچ‌گونه این شبکه‌ها سبب شده است بسیاری از فرصت‌ها از قشر نوجوان و جوان ما گرفته شود، این شبکه‌ها هیچ تأثیری در اعتلای سطح فکری و فرهنگی دانش‌آموزان نخواهد داشت بلکه تهدیدی برای آنان نیز محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار