در ابتدا مدیر کل دامپزشکی استان البرز از تایید خبر تابناک خودداری می کرد،‌ اما چند روز بعد نتایج آزمایشات حاصل و این مسئول به طور رسمی تلف شدن 43 راس کل و بزکوهی به دلیل ابتلا به این بیماری که بین انسان و حیوان مشترک نیست را تایید کرد.
کد خبر: ۹۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 22 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: در هفته گذشته خبری از سوی تابناک البرز منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی لاشه حیوانات وحشی از جمله کل و بز کوهی در محدوده شکار ممنوع طالقان مشاهده شده است.
این خبر در زمانی منتشر گردید که در برخی از استان های کشور از جمله استان های همجوار قزوین و زنجان، خبر شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (
PPR) به صورت رسمی منتشر شده بود.
در تاریخ بیست و چهارم شهریور بالاخره حسین محمدی مدیر کل محیط زیست استان البرز در گفتگو با تابناک البرز خبر کشف 7 لاشه حیوان در طالقان را تایید کرد.
اگر چه در ابتدا و به دلیل اینکه هنوز نتایج آزمایشات تکمیل نشده بود، علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان البرز از تایید خبر تابناک خودداری می کرد،‌ اما چند روز بعد نتایج آزمایشات حاصل و این مسئول به طور رسمی تلف شدن 43 راس کل و بزکوهی به دلیل ابتلا به این بیماری که بین انسان و حیوان مشترک نیست را تایید کرد.
پس از انتشار این خبر رسمی، برخی از رسانه ها از انتقال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به شهرستان کرج نیز خبر داده بودند که امروز این مطالب از سوی معاون سیاسی فرمانداری کرج تکذیب شد.
رضا عسگری خبر فوق را امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کرج اعلام کرد.
بنابراین مردم برای تهیه نیاز خود به گوشت قرمز و همچنین انجام فریضه معنوی قربانی کردن در عید سعید قربان نباید نگرانی داشته باشند.
همچنین در این جلسه حمیدرضا لشگری رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج نیز گزارش هایی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال این بیماری از طالقان به کرج ارائه داد.
لازم به توضیح است، تا امروز بیش از 15 هزار راس دام و به ویژه گوسفند در کرج برای مقابله با بیماری طاعون بز واکسینه شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار