معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رونق فعالیت های اکوتوریستی و بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال پایدار جوامع بومی و محلی به ویژه در مناطق روستایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 22 September 2015

به گزارش ایرنا، عسگر سنگی گفت: تفاهم نامه ای بین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و صندوق کارآفرینی امید در
سال جاری با هدف ایجاد ظرفیت مناسب برای توسعه طبیعت گردی و اعطای تسهیلات به اقامتگاه های بوم گردی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در زمینه توسعه طبیعت گردی منعقد شده است.
او به نقش اقامتگاه های بوم گردی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمنیه طبیعت گردی برای ایجاد اشتغال پایدار جوامع بومی و محلی به ویژه در مناطق روستایی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اقامتگاه های بوم گردی نوعی اقامتگاه بومی و محلی برای اسکان گردشگران است که بر خلاف هتل ها دارای شرایط خاص محیطی و فرهنگی هستند.
او اظهار کرد: اقامتگاه های بومی یاد شده بیشتر در مناطق بکر طبیعی ، روستاها ، قلعه ها و خانه های بازسازی شده قدیمی ایجاد و با شیوه خدمات رسانی مطلوب برای گردشگران اداره می شوند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، سنگی هدف از ایجاد این اقامتگاه های بومی مناطق مختلف استان را آشنایی گردشگران با سبک زندگی سنتی رایج در هر منطقه و استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی آن و گذراندن سفر خود در محیطی آرام و بکر عنوان کرد و گفت: برخی از این اقامتگاه ها تفریحات طبیعت گردی چون بیابان گردی ، جنگل نوردی و گردشگری نجومی را نیز مکمل کار خود کرده و خدمات کاملی را به گردشگران ارائه می دهند.
او از علاقمندان به ایجاد و توسعه این گونه فعالیت های گردشگری خواست برای راهنمایی بیشتر به معاونت سرمایه گذاری این اداره کل مراجعه کنند.
استان اردبیل با آب و هوای دلپذیر ، آثار تاریخی و باستانی فراوان و ده ها دهنه آبگرم معدنی یکی از مناطق گردشگرپذیر کشور است.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار