تابناک-مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از ابتدای اجرای طرح حمایت از مشاغل روستایی تاکنون 3 هزار و 29 واحد اشتغال زایی در مناطق روستایی استان هرمزگان از محل قانون حمایت از توسعه وایجاد اشتغال پایدار روستایی عشایری تسهیلات دریافت نموده اند.
کد خبر: ۹۹۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 05 September 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ بی بی مونا علوی مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: یکی از عرصه هایی که در جهت اشتغالزایی ورود شده است بحث اشتغال روستاییان بوده است و به همین منظور طرح حمایت از مشاغل روستایی و  اعطای وام با عنوان اشتغال روستاییان از طرف وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری چند دستگاه اجرایی و مالی تدوین و از  سال 96 اجرای آن آغاز شد 

 
 
وی با تاکید بر اینکه در سال های آغازین طرح استان هرمزگان در صدر جدول رتبه بندی مشاغل روستایی بوده است افزود: متاسفانه در یکی، دو سال گذشته  با توزیع ناعادلانه تسهیلات در استانها روبرو بودیم و همین امر منجر به تنزل جایگاه استان هرمزگان در طرح مشاغل روستایی شد.
 
 
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: جهت سرعت بخشیدن  در روند اخذ تسهیلات مذکور و رفع موانع  و مشکلات طرحها  بایستی هماهنگی  بین دستگاهی افزایش یابد.متاسفانه عدم هماهنگی در روند اعطای وام به روستانشینان کارآفرین در بین دستگاه های اجرایی و بانک ها، موجب شده است که اخذ و اعطای تسهیلات به روستانشینان به کندی و با مشکلاتی روبرو شود که لازم است جهت تسهیل این امر نیز هماهنگی های بین دستگاهی افزایش پیدا کند.
 
 
علوی عنوان کرد: بیش ترین تقاضا برای دریافت  تسهیلات  اشتغالزایی روستایی در استان هرمزگان برای  راه اندازی مشاغلی تحت عنوان های تولید محصولات گلخانه ای  و بحث شیلات و آبزی پروری بوده است که متناسب با مزیتها و پتانسیل های استان   می باشد.
 
 
وی تاکید کرد:هدف از اعطای تسهیلات به روستانشینان،ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه ماندگاری آن ها در روستاها است و اولویت اعطای وام هم برای روستاییان تحصیل کرده ای است که دنبال ایجاد کسب و کار در  در روستای خود هستند می باشد.
 
 
علوی با بیان اینکه اولویت در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی با افراد بومی مناطق است گفت: در صورتی که روستاییان علاقه ای به گرفتن وام اشتغالزایی نشان ندهند این تسهیلات به افراد غیر بومی اعطا میشود اما با این وجود به کارگیری نیرو های بومی همان منطقه در مجموعه کسب و کاری که با تسهیلات راه اندازی می شود ضروری است.
 
 
مدیر کارآفرینی و اشتغال زایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان تاکید کرد:  تاکنون به  3 هزار و 29 واحد اشتغال زایی در مناطق روستایی استان هرمزگان تسهیلات پرداخت شده  که معادل 92درصد از کل مبلغ تخصیص یافته به استان است.
 
 
علوی در رابطه با شیوه اطلاع رسانی دستگاه ها به روستا نشینان جهت بهره گیری از این نوع تسهیلات گفت: بخش روستاییان استانداری هرمزگان یکی از طرفین مسئول در طرح مشاغل روستایی است که مرتبا با بخشداران و دهیاران روستاها در ارتباط بوده و با فراخوان دادن به روستا نشینان مراتب طرح را اطلاع رسانی می کنند.
 
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار