تابناک هرمزگان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اینک برای 80 میلیارد دلار پروژه‌ در حوزه فعالیت‌های اقتصاد دریا‌محور آمادگی جهت جذب سرمایه‌گذار وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲ 14 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم// عباس علی‌آبادی در نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران، افزود: در زمینه توسعه ناوگان دریایی تا ۲۰ میلیارد دلار،‌ در حوزه شیلات تا ۱۰ میلیارد دلار و در حوزه فراساحل تا ۵۰ میلیارد دلار امکان تعریف پروژه وجود دارد.
وی ادامه داد: توسعه ناوگان دریایی و زمینه‌های موجود سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار حایز اهمیت است و برای تحقق آن باید ریسک‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنبن اعلام کرد: وزارت صمت برای انتقال سالانه 2 میلیارد مترمکعب آب شیرین‌سازی شده دریا به کویر مرکزی ایران آمادگی دارد.
به گفته علی آبادی، ایران با داشتن بیش از 5 هزار کیلومتر ساحل از ظرفیت ارزشمندی برای توسعه هرچه بیشتر اقتصاد در حوزه دریامحور که مورد توجه مقام‌معظم رهبری است، برخوردار است و ما باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی با اشاره به اهمیت دریا از جنبه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی و علمی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم به درستی از ظرفیت‌های دریا بهره‌مند شویم باید از مسیر علمی و صحیح وارد مسایل این صنعت شویم و در این میان دانشگاه‌ها باید به سمت و سوی رشته‌های دریاپایه و صنایع دریایی حرکت کنند و فناوری‌های مرتبط با دریا را توسعه داده و شرکت‌های دانش‌بنیان خویش را پیرامون دریا گسترش دهند.
او در ادامه با تاکید بر اهمیت حمایت از بخش خصوصی برای ‌توسعه ناوگان و صنایع دریایی تصریح کرد: ما امروز در کشور قابلیت و امکان تأمین پیشرانه‌های دریایی از 3 هزار اسب تا 4 هزار اسب و امکان ساخت توربین‌های دایرکت درایو را در داخل کشور داریم و توسعه آنها را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم.
بنابر این گزارش؛ بخش اول نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران و ششمین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع و کسب و کارهای دریایی عصر (سه شنبه 25 اردیبهشت ماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار هرمزگان، سفرای 12کشور خارجی، مدیرعامل سازمان منطقه‌ آزاد قشم، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خصوصی و جمع دیگری از مقامات در محل سالن هتل بین‌المللی سورینت شهر قشم با انجام چند سخنرانی آغاز شد و پس از آن حاضران برای افتتاح این رویداد و بازدید از غرفه شرکت‌کنندگان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره قشم حاضر شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار