استاندار کرمانشاه با توجه به وضعيت خطرناك و هشداردهنده كروناي دلتا در استان گفت: در پيك پنجم با شرايط بسياربسيارسختي روبرو هستيم و براي مقابله با اوج گيري بيشتر موج جديد انتظار داريم مردم مشاركت بيشتري براي رعايت توصيه هاي بهداشتي داشته باشند.
کد خبر: ۹۸۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 11 August 2021

به گزارش تابناک كرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در جلسه ستاد مقابله با كرونا استان كرمانشاه با موضوع تبيين و ابلاغ دستورالعمل برگزاري مراسم عزاداري ماه محرم برگزار شد؛ ضمن تسليت فرارسيدن ايام عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) تأكيد كرد: رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي در اجراي مراسم ها و همكاري عزاداران مي تواند اقدامي مهم براي مقابله با تبليغات منفي رسانه هاي معاند باشد.
وي افزود: براي مديريت پيك پنجم دستگاه هاي اجرايي در چارچوب وظايف تعيين شده بايد همكاري لازم را داشته باشند و نبايد بهانه اي دست دشمنان بدهيم كه عزاداری ها را باعث افزایش موارد مرگ و میر کرونا بدانند.
مقام ارشد استان وضعيت نگران كننده و هشداردهنده افزايش تعداد مبتلايان را در استان يادآور شد و گفت: افزايش آمار مبتلايان از مرز 900 نفر شرايط را سخت كرده و اگر اين روند افزايشي ادامه يابد بايد براي ارائه خدمات به بيماران از بيمارستان صحرايي استفاده كنيم و بر اين اساس نياز است همه از هم اكنون پيشگيري را در اولويت و سرلوحه كار خود قرار دهند.
وي ضمن تشريح وظايف دستگاه هاي اجرايي براساس دستورالعمل هاي ابلاغي را ماه محرم تصريح كرد: کارگروه عزاداري ماه محرم باید توسط اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل شود و در دهه اول ماه محرم گزارش های خود را بصورت روزانه به دفتر معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه اعلام کند به گونه اي كه نظارت دقيقي بر چگونگي برگزاري مراسم با رعايت پروتكل هاي بهداشتي انجام شود.
استاندار كرمانشاه ضمن تشكر از رسانه ها و صدا و سيما به لزوم انجام فعاليت هاي بيشتر براي اقناع سازي مردم اشاره داشت و گفت: در اين ايام نيازمند مشاركت بيشتر براي آگاهي بخشي مردم از خطرات شيوع كروناي دلتا هستيم و رسانه ها مي توانند مشاركت مردم در رعايت توصيه هاي بهداشتي را افزايش دهند.
وي افزود: در حال حاضر جابجایی مدیریتی در سطح كشور در حال انجام است و به تازگی رییس جمهور جدید فعالیت خود را آغاز کرده و نباید بگذاریم موجی که طی هفته های گذشته در کشور به راه افتاده الان مشکل ساز شود، چرا که مردم انتظار دارند با آمدن رییس جمهور جدید تغییرات مثبتی را احساس کنند.
وی ادامه داد: آقای رییسی در این زمینه به شدت بر تقویت نظارت بر رعایت اجرای پروتکل ها تاکيد دارد و در جلسه ستاد ملي  مقابله با کرونا ازهمه ستادها خواست كه پیشنهادات خود را در زمینه کنترل بیماری کرونا ارائه کنند که استان هم روز گذشته این پیشنهادات را ارائه کرد..
استاندار کرمانشاه بر استفاده اجباری از ماسک در هیات ها و تكايا تاکید کرد و افزود: نظارت بر رعایت استفاده از ماسک باید توسط خود هیات ها انجام شود و هیات ها موظفند بر رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک از سوی افرادی که اطراف هیات عزاداری به اصطلاح تماشاگر هستند هم نظارت داشته باشند.
بازوند تاکید کرد:مراسم های عزاداری با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده حداكثر بايد ۲ ساعت باشد و پذیرایی نيز در هیات ها ممنوع است و توزیع نذورات هم باید بصورت مواد خام و خشک صورت گیرد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پروتکل های بهداشتی باید بصورت کتبی به مسئولین هیات ها ابلاغ شود و در صورت عدم رعایت پروتکل ها در مرحله اول تذکر کتبی  داده می شود، در مرحله دوم ارائه خدمات یارانه ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر قطع می شود و در وهله سوم مجوز هیات به مدت شش ماه لغو شده و مسئولین آن به دستگاه قضا معرفی می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار