استاندار کرمانشاه خبر داد؛
استاندار کرمانشاه گفت: بسیاری از مشکلات منطقه پنج شهر کرمانشاه تا تابستان سال جاری رفع خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸ 20 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری منطقه پنج شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از صبح امروز نظارت‌های مختلف در حوزه منطقه پنج شهر کرمانشاه صورت گرفته است.

وی افزود: ضرورت دارد به طور متمرکز جلساتی در نقاط مختلف تشکیل دهیم و فتگوهای کارشناسی را در کنار نظارت‌های میدانی در نظر داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه نظارت بر مناطق هشتگانه شهر کرمانشاه منطقه پنج نخستین منطقه مورد بررسی بوده و دلیل این امر جمعیت زیاد و گستردگی جغرافیایی این منطقه بود.

وی ادامه داد: رسیدگی به مناطق شهر کرمانشاه به صورت هم افزا و جدی ادامه پیدا خواهد کرد، منطقه پنج وسیع‌ترین منطقه شهرداری بوده و ورودی بسیاری از مسافران است؛ همچنین محدوده گسترده‌ای از مناطق تفریحی و گردشگری کرمانشاه را تشکیل می‌دهد.

صحرایی تشریح کرد: از ابتدای صبح بازدید از برخی از نقاط این منطقه صورت گرفته و برخی مسائل مورد توجه مردم همانند جمع آوری زباله، آسفالت معابر، ساخت و سازها و سد معبر که قسمتی از مسائل منطقه را تشکیل می‌دهد بررسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در عین تلاش‌ها و زحمات مجموعه‌های مختلف، برخی مسائل و مشکلات حل نشده وجود دارد و در نتیجه بررسی آنها تصمیماتی اخذ شده که با یک زمان‌بندی صحیح پیش خواهد رفت و استانداری روند انجام امور را بررسی خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: قسمت مهمی از توافقات امروز باید تا پیش از شروع تابستان تکمیل شود و به زودی شاهد اصلاحات خوبی در روند خدمت رسانی به مردم منطقه پنج خواهیم بود.

وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر نظارت در مجموعه اداری مصوبات نیز باید به صورت منطقه‌ای در مناطق پرتردد اطلاع رسانی شود؛ اموری مانند جدول کاری، ایجاد بوستان، جمع آوری زباله، اصلاحات پارک شرقی، روکش آسفالت و رسیدگی به پیاده‌روها باید به اطلاع مردم رسانده شود و بهترین ناظران مردم این منطقه خواهند بود.

صحرایی ابراز کرد: نقطه مهم تمامی توافقات تمرکز بر کیفیت کار است و زمان مقرر شده موید این نیست که از کیفیت کار فروگذار شود؛ در نتیجه هیچ کار بدون کیفیتی مورد قبول نبوده و امور باید به صورت منظم انجام شود.

وی در خصوص اعتبار اجرای مصوبات گفت: اعتبار اصلی برای اجرای مصوبات از شهرداری بوده و ممکن است گاهی اعتبارات بین بخشی نیز در نظر گرفته شود و در نتیجه این امر شاهد چهره جدیدی از منطقه پنج تا تابستان امسال خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه در خصوص ارتزاق شهرداری از تخلفات ماده صد عنوان کرد: شهرداری باید به درآمد پایدار متکی باشد و اینکه حقوق تنها از ماده صد پرداخت شود یک اشتباه رسوب یافته است.

وی ادامه داد: شهرداری باید درآمد مفید و پایداری داشته باشد که در نتیجه آن به درآمد حاصل از تخلفات متکی نباشد، رسیدگی به امور مردم و کارکنان شهرداری به صورت مطلوب انجام خواهد شد.

جمع‌آوری ۷۰۰۰ قلاده سگ ولگرد در کرمانشاه 

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این جلسه در خصوص ماده صد، اظهار کرد: فرایند ماده صد تنها معطوف به کرمانشاه نبوده و در تمامی شهرها وجود دارد.

وی افزود: این مسئله شبکه‌ای از علل را دارا بوده که باید رفع شوند اما اتکا به درآمد ناشی از این ماده صحیح نبوده و پرداخت عوارض نوسازی برای اقامت در شهر از جمله اقدامات مفید برای کسب درآمد پایدار خواهد بود.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: کسب درآمد پایدار توسط شهرداری کرمانشاه به صورت جدی از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و به زودی به سوی رفع ارتزاق ناشی از ماده صد خواهیم رفت.

وی در خصوص معضل سگ‌های ولگرد اضافه کرد: این موضوع به صورت جدی در کرمانشاه وجود داشت و در صدر جدول درخواست‌های حاصل از تماس با شماره ۱۳۷ بود.

وی ادامه داد: در نتیجه آن هفت هزار سگ ولگرد توسط نیروهای شهرداری جمع آوری شدند و همچنان نیروهای مختلف برای جمع آوری سگ‌ها آماده بوده و این معضل نزول قابل توجهی داشته است.

شهردار کرمانشاه در خصوص سرقت آهن آلات در برخی مناطق عنوان کرد: این موضوع در برخی پل‌ها دیده شده که در نتیجه آن در حال جایگزینی آهن آلات با قطعات بتنی هستیم که در این راستا از سرقت جلوگیری شود.

نوروزی در پایان در خصوص شهربازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پرونده سرمایه‌گذار پیشین این طرح خارج از وقت رسیدگی در دست بررسی بوده و دستور کار قرار دارد که به محض انجام در سال جاری برای احداث شهربازی

به سرمایه‌گذار جدید واگذار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار