تنها 4 هزار البرزی از نمایشگاه کتاب استقبال کردند
وی با یادآوری این نکته که در روزهای برگزاری نمایشگاه شرایط جوی استان البرز نیز مطلوب نبود، گفت: ما در 2 روز شاهد بارش رگبار و وزش تندبادهای شدید بودیم که به طور قطع این موضوع نیز اثر منفی بر کارکرد نمایشگاه کتاب گذاشته است!
کد خبر: ۹۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 21 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز اگر چه استان تازه تاسیس بوده، اما بسیاری از مفاخر فرهنگی و هنری و دانشمندان علمی از این منطقه معرفی شده اند.

بزرگانی از شیخ هادی نجم آبادی، مصباح نجم الملک، بانو نورجهان مرجانی در قرون گذشته گرفته تا مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی و دکتر حکمت الله ملاصالحی در عصر حاضر در این منطقه رشد و نمو داشته اند.
اثرات مثبت فرهنگی استان البرز بر کل فرهنگ و هنر ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست، اما وضعیت فرهنگی این استان در حال حاضر حال و روز خوبی ندارد.
یکی از نمونه های این موضوع استقبال بسیار اندک مردم البرز از ششمین دوره نمایشگاه کتاب است.
ششمین نمایشگاه کتاب استان البرز از بیست و یکم تا بیست و هفتم شهریور ماه به میزبانی شهرستان کرج برگزار شد.

در این دوره بیش از 140 ناشر از استان البرز و دیگر استان های کشور به عرضه آخرین محصولات فرهنگی خود پرداختند.

برای تشویق علاقه مندان به مطالعه، ناشران تخفیف های بین 10 تا 40 درصد برای محصولات خود در نظر گرفته بودند که بخشی از این تخفیف ها از طریق یارانه اداره ارشاد تامین شد.

برپایی غرفه های معرفی کتاب، نمایشگاه عکس، نمایشگاه عرضه لوازم التحریر به مناسبت در پیش بودن فصل مدارس و نمایشگاه های فرهنگی از جمله دیگر مشوق های این نمایشگاه بود.

با این وجود استقبال زیادی از ششمین نمایشگاه کتاب استان البرز صورت نگرفت.

در این ارتباط مهدی ابدالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به رسانه ها گفته است: بر اساس برآوردهای انجام شده، حدود 4 هزار نفر از نمایشگاه کتاب استان البرز بازدید کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این میزان بازدید می تواند مطلوب باشد، گفت: به طور قطع در استانی که بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد، ما انتظار بازدیدهای بیشتری داشتیم.

این مسئول افزود: باید با بررسی دلایل و ریشه های اصلی این امر، برای رفع مشکلات در سال های آینده برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم.

ابدالی با تاکید بر اینکه صرف برگزاری این نمایشگاه ارزشمند و مطلوب است، گفت: کاهش سرانه مطالعه در کشور و عدم تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده از جمله دلایل اصلی در اندک بودن میزان بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب البرز است.

وی با یادآوری این نکته که در روزهای برگزاری نمایشگاه شرایط جوی استان البرز نیز مطلوب نبود، گفت: ما در 2 روز شاهد بارش رگبار و وزش تندبادهای شدید بودیم که به طور قطع این موضوع نیز اثر منفی بر کارکرد نمایشگاه کتاب گذاشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج افزود: بارندگی ها به صورتی بود که حتی در روز سوم برگزاری نمایشگاه مجبور شدیم که بخش زیادی از غرفه ها و کتاب ها را از محل برگزاری به داخل ساختمان اداره ارشاد منتقل کرده، تا بارش باران و رگبارهای پراکنده به کتاب ها آسیب نزند.

ابدالی اظهار داشت: به طور کلی باید میزان بازدید از نمایشگاه کتاب استان البرز مورد آسیب شناسی قرار گرفته و برای بهرت برگزاری شدن این نمایشگاه در سال های آینده، از همین امروز برنامه ریزی کنیم.
در گذشته بارها رسانه ها از عدم توجه مسئولان به ویژه مدیران دستگاه های فرهنگی به دلیل غفلت در موضوعات مهم انتقاد کرده بودند، اما زمانی که اقدام ارزشمندی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب اختصاصی در استان برگزار شده و در نهایت استقبال اندکی از این اقدام مهم صورت می گیرد، باید ریشه یابی عمیق تری صورت گرفته و نیازهای فرهنگی البرز با نگاه کارشناسی شناسایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار