رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس دستورالعمل‌های برگزاری مراسم ماه محرم و صفر در استان فارس را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 02 August 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: رضا محمدیان با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان استانی ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر و ایجاد فضای معنوی در سطح جامعه اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمامی موارد مصوب برای همگان الزامی است.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم سنتی و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در طول زمان برگزاری مراسم، تا سقف دو ساعت و در فضای باز بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ استانداری فارس، ادارات آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، سازمان تربیت بدنی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی موظف هستند همکاری لازم را با هیئت‌های دارای مجوز برای در اختیار گذاشتن حیاط، فضاهای روباز، پارک‌ها و سالن‌ها جهت برگزاری مراسم و سیاه پوش کردن محیط پیرامونی داشته باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس همچنین به رعایت نظم و نظافت محیط و عدم ایجاد ترافیک و مزاحمت برای همسایگان اشاره کرد و گفت: ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم، جمع آوری زباله‌های مربوط به مراسم و وجود مواد ضدعفونی در محل برگزاری مراسم الزامی است.

محمدیان تصریح کرد: برگزاری مراسم تعزیه و مراسم شیرخوارگان حسینی و روضه‌های خانگی به نحوی که باعث تجمع افراد و عدم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی گردد ممنوع است.

وی تاکید کرد: پخش نذورات صرفاً باید به صورت بیرو‌ بری و بسته‌بندی صورت پذیرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس با تاکید بر اینکه باید از انجام حرکات و یا اموری که باعث ایجاد وهن و بدبینی و فضاسازی علیه مراسم عزاداری می‌گردد خودداری شود، گفت: تاکید بر فضایل حضرت امام حسین (ع) و یارانش و تفسیر مقاومت، ایثار و تفسیر علل قیام عاشورا در راستای تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و گرامیداشت یاد امام راحل، شهدا و پیرغلامان امام حسین (ع) و دعا برای رفع گرفتاری مردم کشور و منطقه و خصوصاً شیعیان و ریشه‌کنی بیماری منحوس کرونا و دعا برای شفای بیماران و سلامتی کادر درمان توسط سخنرانان و مداحان صورت پذیرد.

رضا محمدیان در پایان اظهار امیدواری کرد که با فعالیت گسترده تمامی هیئت‌های مذهبی و رعایت کامل موارد و پروتکل‌های بهداشتی ان‌شاءالله شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ماه محرم و صفر باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار