کد خبر: ۹۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 20 September 2015

مدیرکل دفتر امور روستایی البرز گفت: طرح مشارکت مردم در توسعه روستا، اشتغال، تولید ثروت و اشتیاق به ماندن در روستا را به همراه دارد.

سید محمد رضا رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: دستورالعمل طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا از طرف معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری به تمام استان‌های کشور از جمله البرز ارسال شده است.

وی در خصوص کلیات طرح مشارکت مردم در توسعه روستا افزود: این طرح مشمول دو گزینه مشارکتی و غیر مشارکتی است که گزینه اول 80 درصد تسهیلات را به خود اختصاص می‌دهد و 20 درصد دیگر صرف نوع غیر مشارکتی این طرح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کلیه منابع اختصاص یافته به این طرح دولتی و بانک عامل صرفا پرداخت کننده است وکمیته‌های بررسی طرح‌های ارسالی از روستاها در استان شکل گرفته و تاکنون سه جلسه نیز تشکیل شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی البرز به زمینه‌های اجرای طرح اشاره کرد و گفت: گردشگری، صنایع تبدیلی غذایی، محصولات دامی و صنایع دستی در این طرح قابل اجراست.

رضوی یادآورشد: طرح‌های پیشنهادی باید به صورت تعاونی ارائه شود و دست کم سرپرست 50 خانوار روستایی را به عضویت در آورد.

وی از سود سه درصدی وام‌های این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح هایی که حداقل 50 عضو داشته باشد تا سقف یک میلیارد ریال وام تعلق می‌گیرد همچنین تسهیلات طرح‌هایی که دارای بیشتر از 200 عضو باشد بدون سقف و به نوع طرح بستگی دارد.

این مسئول به اقدامات صورت گرفته در استان البرز اشاره کرد و افزود: در مرحله اول 48 طرح بررسی شد که با توجه به ابلاغیه جدید برای اصلاح به دفاتر شهرستان‌ها بازگشت داده شد ولی در مرحله دوم سه طرح مورد بررسی قرار گرفت که دو مورد از آنها در زمینه بسته بندی خشکبار و البسه مصوب شده است.

رضوی در خصوص فاصله زمانی تصویب طرح تا پرداخت تسهیلات گفت: در صورتی که مدارک ارائه شده به بانک عامل برای پرداخت تسهیلات مشکل خاصی نداشته باشد و همه مدارک مورد نیاز تکمیل باشد این روند به سرعت طی می‌شود.

وی در پایان گفت: البرز می تواند یکی از استان‌های پیشرو در طرح مشارکت مردم در توسعه روستا باشد و اگر روستائیان پتانسیل‌های این طرح را درک کنند اشتیاق خوبی برای اجرای آن ایجاد خواهد شد که می‌تواند اشتغالزایی، تولید ثروت و اشتیاق به ماندن در روستا را به همراه آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار