اوضاع سلامت میاندوآب
تعویض تختهای فرسوده بیمارستان،تقلیل ظرفیت بیمارستان آینده مسائل روز بهداشت و سلامت میاندوآب است.
کد خبر: ۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹ 25 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس،سهراب حیدری طی سخنانی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و خدمات انجام شده از بدو قبول مسئولیت خود در این جایگاه، گفت: با توجه به فرسودگی تعدادی از تخت‌های بیمارستانی، تعداد 150 تخت جدید با تمام امکانات با تخت‌های فرسوده تعویض شده‌است.

حیدری همچنین به ایجاد کلینیک‌های تخصصی با هدف تسهیل در خدمات رسانی و کاهش هزینه‌های پرداختی توسط مردم در هر دو بیمارستان شهرستان میاندوآب اشاره کرد و افزود: کلینیک‌های ویژه زنان و زایمان، نورولوژی، جراحی عمومی، داخلی، ارتوپدی و چشم پزشکی از جمله این کلینیک‌ها هستند که در دو بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) و عباسی شهرستان میاندوآب در حال فعالیت هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب بیان کرد: مجوز یک دستگاه ام.‌آر‌.آی را جهت راه‌اندازی در میاندوآب دریافت کرده‌ایم که این دستگاه یکی از دستگاهای پیشرفته و به روز دنیاست و  با توجه به اینکه دستگاه ام‌.آر‌.آی موجود فرسوده شده‌است امیدواریم با راه‌اندازی این دستگاه بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.

حیدری همچنین از افزایش دستگاه‌های دیالیز میاندوآب از 13 دستگاه به 15 دستگاه خبر داد و افزود: مجوز خرید یک دستگاه آمبولانس را نیز دریافت کرده‌ایم.

وی گفت : افتتاح 20 خانه بهداشت نیز یکی دیگر از اهدافمان است که با توجه به پیشرفت 80 درصدی این خانه‌ها، امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم تمام آنها را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

سهراب حیدری همچنین به تبدیل مرکز بهداشت شهر چهاربرج به یک مرکز شبانه‌روزی اشاره کرد و گفت: از این بابت مردم این شهر در بسیاری از موارد با مشکل مواجه می‌شدند که با اقدامات انجام شده این مرکز به یک مرکز شبانه‌روزی تبدیل شد.

حیدری به بیمارستان 260 تختخوابی میاندوآب نیز اشاره کرد و گفت: زمین این بیمارستان آماده شده و در حال انجام بررسی‌ها و اقدامات کارشناسی جهت احداث است ولی ظاهراً این بیمارستان به یک بیمارستان 160 تختخوابی تقلیل پیدا کرده است.

وی یادآور شد: از مسئولین ذی‌ربط خواستاریم تا با پیگیری‌های لازم از تقلیل این بیمارستان جلوگیری کنند.

حیدری با اشاره به مشکلات مربوط به مراکز سونوگرافی و تصویربرداری پزشکی، گفت: در شهرستان با کمبود مرکز مواجه نیستیم لکن چیزی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم کمبود دکتر سونوگرافیست و تکنسین تصویربردار است.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر، تصریح کرد: راه‌اندازی کارناوال خودرویی مرکز بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب، ایجاد چادرهای سلامت و ارائه خدمات پزشکی و مشاوره رایگان، ویزیت در مناطق محروم، افتتاح خانه‌های پزشکی و افتتاح رسمی مرکز بهداشت للکلو از برنامه‌های ویژه در دهه‌فجر خواهد بود.

حیدری در پایان اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خواستار همکاری و تعامل همه جانبه با اصحاب رسانه بوده و هدف از این تعامل اطلاع رسانی هرچه بهتر خدمات ارائه شده به مردم است.

وی افزود: انتقال مسائل و مشکلات مردم به دست‌اندرکاران و مسئولین نیز یکی از اهداف تعامل با خبرنگاران و رسانه‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار