به مناسبت سالروز فرخنده ازدواج مولی علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به همت خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ۲۳۰ سری جهیزیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار ، مدیر کل ورزش و جوانان، دبیر بنیاد غدیر، مسئول بسیج سازندگی و جمعی از مسئولین استانی به خانواده های ولی نعمت تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی اهداء شد.
کد خبر: ۹۷۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 12 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک با بیان اینکه خانواده مقدس ترین بنیان و هسته اولیه جامعه اسلامی است، گفت:مردان بزرگ و انسانهای بزرگ و با کرامت در درون خانواده‌ها تربیت شدندو همه عزت‌ها و کرامت‌ها در درون خانواده شکل می گیرد.
وی افزود:دولت آینده و همه مسئولان باید تلاش کنند تا ضعف‌های ایجاد شده در زمینه حفظ بنیان خانواده و تشویق جوانان به ازدواج آسان و فرزند آوری را جبران کنند.
وی با بیان اینکه استان مرکزی با تقدیم ۶۲۰۰ شهید که هرکدام از مفاخر این استان هستند از استانهای عالم خیز و مهد فرهیختگان است ، تأکید کرد: نیاز است نقشه راه ترسیم شده پیامبر اکرم (ص) که همان حفظ عزت و کرامت در بنای خانواده است در این استان و کشور اسلامی احیا شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با قدردانی از اقدامات کمیته امداد ، اظهار داشت:کمیته امداد امام خمینی (ره) از برکات نظام است و از این نهاد مردمی که بانی این اقدام ارزشمند و خداپسندانه شده و تمامی خیران قدردانی می کنم.
سید ، علی آقا زاده استاندار استان مرکزی نیز با بیان اینکه کمیته امداد پرچم دار برگزاری ازدواج آسان در جامعه اسلامی است، گفت:ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و تحکیم بنیان خانواده از برنامه‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود تا از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
وی افزود: دین اسلام به عنوان کامل ترین دین که برای تمام زوایای زندگی انسان ها برنامه دارد،بر مسئله ازدواج تأکید فراوان کرده و وظیفه مسئولان فراهم کردن ازدواج آسان برای جوانان است.
مجید مومنی، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این مراسم گفت:سالروز پیوند آسمانی امام رحمت و حامی ایتام امام علی(ع) با دخت گرامی پیامبر(ص)، گوهر و فخر عالم هستی حضرت فاطمه (س) را تبریک می گویم.
وی الگوگیری از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین سبک ازدواج دانست و تأکید کرد: باید توجه داشت که الگوبرداری از این بزرگان بهترین سبک زندگی جامعه اسلامی است.
وی خیران را یاوران کمیته امداد برشمرد وگفت: به همت کمیته امداد و مشارکت ارزشمند خیران تعداد ۲۳۰ سری جهیزیه بین ولی نعمتان تحت حمایت در سراسر استان توزیع شد که از تمامی خیران برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه قدردانی می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار