استاندار مرکزی گفت: بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در شرکت ماشین‌سازی اراک افتتاح و راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲ 15 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح دبستان شش کلاسه شهدای پالایشگاه در روستای جمال آباد شازند، اظهار کرد:باتوجه به نیاز جامعه، دولت هنرستان جوار صنعت را تعریف کرد که آموزش‌های مهارتی با سرعت و کیفیت مناسب‌تری ارائه شود و در استان مرکزی با وجود استقرار صنایع مختلف، این مهم باید بیش از دیگر نقاط کشور مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

استاندار مرکزی افزود: تربیت نیروی کار ماهر که نیاز اصلی صنایع استان است با راه‌اندازی هنرستان‌ها امکان‌پذیر است و دانش‌آموز پس از گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی و مهارت آموزی در صورت نیاز واحد تولیدی می‌توانند به عنوان یک نیروی ماهر در همان شرکت مشغول به کار شوند.

وی گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی از محل اعتبارات استانی به حوزه نوسازی مدارس و ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر هیأت دولت به استان مرکزی نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت به حوزه نوسازی مدارس اختصاص داده شده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بحث نوسازی مدارس استان مرکزی بویژه مراکز فنی و حرفه رقم خورده است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تجهیز هنرستان‌ها هزینه شده است و بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در شرکت ماشین سازی اراک راه اندازی شده است و این رویداد در دیگر شهرستان‌های استان نیز در حال انجام است.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مسئله کنکور نیز گفت: ۹۰ درصد، سه هزار صندلی دانشگاه‌های مطرح کشور در اختیار ۲۰ درصد خانواده‌ها قرار دارد زیرا آنان توانسته‌اند از ظرفیت کلاس‌های کنکور بهره‌مند شوند و سایر دانش‌آموزان مناطق محروم امکان تحصیل در این دانشگاه‌ها را ندارند که اصلاح این شرایط باید در دستور کار قرار گیرد.

مخلص الائمه همچنین گفت: جشن جمع‌آوری مدارس کانکسی و بخاری‌های نفتی در حوزه آموزش و پرورش استان مرکزی در سفر رئیس جمهوری به استان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار