رئیس کمیته امداد اداره سربند گفت: این نهاد طی سال گذشته۱۵۹ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این منطقه با اعطای تسهیلات اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۷۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 05 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، کاظم علی فدائی ،با اشاره به توجه ویژه این نهاد به رویکرد مددکاری اشتغال محور و تشویق مددجویان به ایجاد شغل و دستیابی به توانمندی، افزود: بیش از ۶۲۰۰ میلیارد و دویست میلیون تومان تومان وام اشتغال طی سال ۹۹ به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این منطقه اعطا شده است .
فدائی یادآورشد: مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان آن از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و مبلغ ۵۳۸۷ پنج میلیارد و سیصدو هشتاد و هفت میلیون تومان آن از محل منابع بانک‌ها بنده ب تبصره ۱۶ و مبلغ ۲۷۰ دویست و هفتاد میلیون تومان از محل منابع اشتغال روستایی (قانون توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستائی ) و مبلغ ۷۰ میلیون تومان از منابع صندوق مهر تأمین و به مددجویان پرداخت‌شده است.
رئیس کمیته امداد اداره سربند بیان کرد: تسهیلات پرداختی در بخش دامپروری، خدمات کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی و کسب و صنایع‌دستی بوده است.
وی بابیان اهمیت اجرای نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی مددجویان تحت حمایت افزود: این نهاد طی سال گذشته ۱۵۹ فرصت شغلی برای مددجوی تحت حمایت این نهاد با اعطای تسهیلات اشتغال ایجاد کرده است .
وی با اشاره به توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای نیازمندان و محرومان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد تأمین خوداتکایی آن‌ها است که با ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مقدمات خودکفایی و توانمندسازی مددجویان به میزان قابل‌توجهی فراهم و از ظرفیت‌های متقابل سازمان فنی‌وحرفه‌ای و کمیته امداد، به‌خوبی استفاده می‌شود.
وی با اعلام اینکه ۱۷۹نفر از مددجویان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را فراگرفتند، افزود: این تعداد، در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت شرکت کردند.
رئیس کمیته امداد اداره سربند با اشاره به پایداری و انحراف طرح‌های اشتغال این نهاد، از نظارت‌های مستمر برای رفع مشکلات طرح‌های اشتغال به‌عنوان رمز پایداری این طرح‌ها یاد کرد و گفت: طی سال بیش از ۱۹۰۰ مورد بازدید از طرح ها توسط کارشناس فنی ،کارشناس اشتغال و رئیس اداره انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار