استاندار کرمانشاه گفت: انفصال در انتظار شهردارانی که در انتخابات شورای شهر دخالت کنند.
کد خبر: ۹۶۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 30 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،هوشنگ بازوند در جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه کوچک‌ترین مشکلی در تأمین امنیت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ وجود ندارد، اظهار کرد: شرایط فعلی برای برگزاری انتخابات در این استان مناسب است.

وی افزود: ۳۸ هزار نفر به عنوان مجریان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه حضور داشته که این تعداد با اعضای هیأت نظارت حدود ۴۱ هزار نفر می‌شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رأی مردم حق‌الناس بوده و همه باید با تمام توان در حراست از این حق مردم تلاش کرده و امانتداران خوبی باشند، گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام بوده و بستری که مردم این اعتماد را امتحان می‌کنند در انتخابات است، مردم توقع امانتی در این عرصه سیاسی را دارند.

وی با اشاره به حضور فرمانداران با تجربه استان کرمانشاه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و تأثیرگذاری آن بر برگزاری هرچه بهتر انتخابات بیان کرد: سال جاری با وجود شرایط کرونایی برگزاری انتخابات متفاوت بوده و باید دستورالعمل‌های بهداشتی در محل ستادهای انتخابات با دقت اجرایی شود.

بازوند با بیان اینکه هر رأی در این انتخابات نشان دهنده ابهت جمهوری اسلامی است، افزود: ۸۹۲ کاندیدای شورای شهر در انتخابات ۱۴۰۰ در شهرهای استان کرمانشاه رقابت می‌کنند، برای هر کُرسی شورای شهر در این استان ۶ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تأیید ۹۷ درصدی کاندیداهای شوراهای روستا در این استان گفت: در انتخابات شوراهای روستاها هشت هزار و ۵۲۴ کاندیدا حضور دارند، که برای هر کُرسی شورای روستا در استان کرمانشاه ۲.۵ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تدوین شده و به زودی به کاندیداها ابلاغ می‌شود، اگر کاندیدایی این شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکند تخلف انتخاباتی محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

بازوند با تاکید بر بی طرفی تمام مجریان برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه و لزوم جلب اعتماد مردم گفت: احتمال دخالت برخی شهرداران و استفاده آن‌ها از امکانات شهرداری برای حمایت از برخی کاندیداهای شورای شهر وجود دارد که این امر تخلف بوده و به محض مشاهده برای انفصال از خدمت آن شهردار اقدام می‌شود، تاکنون چنین مواردی گزارش نشده است.

به گفته استاندار کرمانشاه قانونمداری خط قرمز بوده و تمامی مجریان انتخابات باید بر اساس آنچه قانون می‌گوید، عمل کنند.

بازوند سلامت را یکی از ارکان اصلی انتخابات اعلام و تصریح کرد: باید این موضوع در دستور کار جدی مجریان انتخابات قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار