مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: در برابر هجمه، تهدید و توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، باید استقامت کرد چون شرط استمرار پیروزی، استقامت، وحدت و همدلی است.
کد خبر: ۹۶۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 27 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام هادی عسگری در آیین چهلمین روز شهادت سرلشکر پاسدار سیدمحمد حجازی جانشین فرمانده قدس سپاه و گرامیداشت شهدای فتح خرمشهر افزود: بزرگترین ثمره خون شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و امروز به برکت خون شهدا شاهد بالندگی انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه شهدا رفتار و عملشان برای خداوند متعال بود و با اهدای جان شیرین خود ثابت کردند نظام الهی همیشه پایدار و مقتدر است، یادآور شد: شهدا حرف و عمل‌شان برای خدا بود و در این راه با معبود معامله کردند چونکه هر آنچه برای خدا باشد، ماندگار است.

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود نیز در این آیین با اشاره به سخن امام (ره) که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اظهار داشت: رزمندگان اسلام در نبرد نابرابر با دشمن بعثی و حامیان استکباری اش شجاعانه و قهرمانانه جنگیدند و به پیروزی که مستحق آن بودند، دست یافتند.

سرهنگ بهرام میرزایی افزود: در جریان عملیات غرور آفرین بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، ضربات مهلکی بر ارتش مجهز و تا بن دندان مسلح عراق وارد و حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شده و ۲۰ هزار نفر نیز به اسارت نیروهای ایرانی در آمدند.

وی با اشاره به اینکه صدام در آن زمان با غرور گفته بود «اگر ایرانیان بتوانند خرمشهر را آزاد سازند، کلید بصره را به آنان می‌دهم»، گفت: سران ارتش بعث، خرمشهر را پس از اشغال به یک دژ تسخیر ناپذیر نظامی تبدیل کرده و با استقرار نیرو، همراه با مدرن‌ترین تجهیزات و ایجاد موانع در مسیر رزمندگان اسلام، بارها و بارها اعلام کردند ایرانی‌ها، هرگز قادر به باز پس‌گیری خرمشهر نیستند که این تفکر پوچ، با فتح خرمشهر در هم شکست.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار