مراسم تجلیل از تعدادی از ایثارگران کرمانشاهی حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر (بیت المقدس) و خانواده های آنها روز دوشنبه با حضور آیت الله علما؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 25 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، در این مراسم که در قالب چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به دلیل شرایط کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، تعدادی از جانبازان و خانواده شهدای حاضر در عملیات بیت المقدس مورد تجلیل قرار گرفتند.

این مراسم با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه ، تعدای از مسوولان نظامی و نیز جمعی از ایثارگران در ساختمان بنیاد شهید استان برگزار شد.

طبق آمار استان کرمانشاه در عملیات آزاد سازی خرمشهر(بیت المقدس) ۴۱ شهید و ۳۰ جانباز تقدیم انقلاب و ایران اسلامی کرده است.

در مجموع استان کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۰ هزار جانباز ، هزار و ۸۰۰ آزاده و ۳۵۰ جانباز بالای ۷۰ تقدیم کرده است.

در چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که با رویکرد توجه به جانبازان برگزار شد، جانبازان جلال مهدوی نیا ، الله یار اللهیاری و نیز خانواده های شهید عباس یارکودکان، اسفندیار علیزاده ، سیروس تیموری نیا و علی عبدالمالکی تجلیل شدند.

شهر خرمشهر در سوم آبان ماه سال ۵۹ به اشغال دشمن بعثی درآمد و در سوم خرداد ماه ۶۱ طی عملیات بیت المقدس آزاد شد.

فتح خرمشهر نماد و سمبل غیرت و همت ایرانی است

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: فتح خرمشهر نماد غیرت و همت ایرانی است که در سایه ایمان، وحدت و اتحاد نیروهای مسلح و با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ بسیج مردمی به دست آمد.

حجت الاسلام «هادی عسکری» فتح خرمشهر را تجلی‌گر الطاف خداوند به ملت ایران دانست و افزود: برای همین امام خمینی(ره) فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

او سوم خرداد را فرصتی برای تبیین نقش حماسه آفرینان این رویداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد که باید به نقش و اهمیت همه حماسه آفرینان آن توجه کرد و یاد و خاطره شان را گرامی داشت.

حجت الاسلام عسکری، فتح خرمشهر را آغازگر پیروزهای مکرر نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست‌های پیاپی و متعدد دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: پیروزی در عملیات بزرگ بیت المقدس نقطه عطفی بود و تاثیر بسزایی بر معادلات سیاسی و نظامی بر جای گذاشت.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار