در علامرودشت لامرد موزه برای نگه داری ۱۰ هزار شی تاریخی وجود ندارد.
کد خبر: ۹۶۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 20 May 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: یکی از اهالی علامرودشت لامرد گفت: ۴۰ سال است عمر و سرمایه اش را صرف گردآوری ده هزار شی تاریخی کرده است.
آقای بنی هاشمی با بیان این که در مجموعه ای که جمع آوری کرده است سکه های دوره های مختلف، صد جلد کتاب و قرآن خطی و نسخه های قدیمی تعزیه وجود دارد افزود: ۴۰ تخته فرش از نقاط مختلف دنیا و ایران خریده است و در این مجموعه نگهداری می کند که فرش بافته شده توسط مهاجران لهستان در سال ۱۹۵۱ میلادی جز این فرش هاست.
وی گفت: مردم با دیدن ذوق او برخی اشیا تاریخی و قدیمی خود مثل ابزار کشاورزی، کوزه ها، آسیاب ها را به مجموعه او اهدا کرده اند.

آقای بنی هاشمی با بیان این که بخشی از اشیا این مجموعه، مربوط به سفرهای او به نقاط مختلف دنیا از جمله سودان، بنگلادش و سومالی است افزود: این اشیا هم اکنون در حسینه ای که قبلا ساخته و وقف کرده است نگهداری می شود.
این شهروند علامرودشتی زمین ۷ هزار متر مربعی ارث پدریش را وقف ساخت موزه کرده است اما توان کسی برای ساخت موزه با او همکاری نکرده است.
وی با اشاره به احتمال تخریب اشیا در فضای نامطلوب غیرموزه ای گفت: خیران برای ساخت موزه پیش قدم شوند.
نجفی سرپرست امور موزه ای میراث فرهنگی فارس گفت: معاونت میراث فرهنگی توان ساخت موزه در این شهر را ندارد اما درصورت ساخت موزه، تجهیز و موزه آرایی را برعهده می گیرد.
شبانی نژاد فرماندار شهرستان لامرد با بیان این که فرمانداری برای ساخت یک موزه مردم شناسی در بخش علامرودشت ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص می دهد افزود: این مبلغ برای ساخت موزه کافی نیست .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار