رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت:مجموعه تاریخی و گردشگری چشمه علی دامغان با صرف یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی ساماندهی شده است.
کد خبر: ۹۶۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 19 May 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی قاسمی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: در راستای ساماندهی مجموعه تاریخی و گردشگری چشمه علی دامغان، شبکه‌های برق، روشنایی و نورپردازی این مجموعه اصلاح و سامان‌دهی شد.

او افزود: این اقدام‌ها با صرف یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

قاسمی بیان کرد: کابل‌کشی، نصب جعبه برق، ساخت چاه ارت، خرید و نصب چراغ روشنایی محور پیاده‌روی باغ، خرید و نصب پروژکتور‌های روشنایی بنا‌های تاریخی مجموعه و سامان‌دهی زیرساخت‌های برقی از جمله اقدامات انجام شده در مجموعه چشمه‌علی است.

او اظهارداشت: بهسازی و مرمت چشمه علی با هدف رفع مشکلات زیرساختی و فراهم شدن زمینه ثبت جهانی این مجموعه با همکاری و نظارت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حال انجام است.

قاسمی اضافه کرد: سنگ‌فرش کردن محوطه، مبلمان، سامان‌دهی برق و نورپردازی و مرمت دیوار‌های باغ از جمله اقدام‌های مرمتی در دست اجرا است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان، چشمه علی را اولین اثر نفیس استان سمنان در راه ثبت جهانی دانست و گفت: این مجموعه یکی از خوش آب و هواترین تابستان‌گاه‌های ایران است که دارای ۲ دریاچه و ۲ عمارت با ارزش تاریخی مربوط به اواخر دوره صفوی و اوایل دوره قاجار است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار