در جریان دومین سفر رئیس دولت سیزدهم به استان سمنان، پروژه‌ای برای تامین زنجیره نیازهای صنایع فولاد و چدن افتتاح می‌شود که کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شد، و به موعد بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ 17 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، شرکت «فروآلیاژ پارس دامغان» تولیدکننده‌ فروسیلیس به‌عنوان محصولی کلیدی در صنایع فولاد و چدن است که در صنایع فولاد برای اکسیژن‌زدایی و در صنایع چدن برای جوانه‌زایی به کار می‌رود. ظرفیت فعلی این شرکت حدود ۴۰ هزار تن است که توان ارتقا تا ۵۰ هزار تن را در همین وضعیت، دارد. با راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و افزایش فعالیت واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل در جریان اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهوری، پرسنلی که اکنون به‌طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند نردیک ۳۵۰ نفر است که با تکمیل ظرفیت به ۴۰۰ نفر خواهد رسید. ظرفیت نهایی پرسنل این شرکت با احتساب فازهای اول و دوم به حدود هزار نفر نیروی مستقیم می‌رسد که حدود ۴ تا ۵ هزار نیروی غیرمستقیم را نیز مشغول کرده است.

این پروژه از آن جهت اهمیت دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده است؛ در ۱۴۰۱، یک‌سال پس از کلنگ‌زنی، فاز اول به مرحله تولید رسید و در همان سال با آغاز ساخت فاز دو و گذشت یک سال، این فاز هم وارد مدار شد تا به گفته قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت، اولین پروژه‌ای در این زمینه باشد که به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

سیدابراهیم رئیسی فردا - پنجشنبه، ۳۰ فروردین - با جمعی از اعضای هیئت دولت در جریان دومین دور سفرهای استانی به سمنان می‌رود. در سفر اول رئیس‌جمهوری به استان، سه مصوبه در حوزه وزارت نیرو با ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد که از این میزان، ۹۲۷ میلیارد تومان محقق شده است. با تکمیل اجرای یک مصوبه، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آب‌رسانی و مصوبه تکمیل سد فینسک در حال اجرا و تکمیل است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار