کد خبر: ۹۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 16 September 2015
رئیس اتاق بازرگانی کشور اوکراین با بیان اینکه نمایندگی دائمی اتاق بازرگانی اوکراین در تهران تاسیس می‌شود، گفت:در شاخه‌ها زیادی از جمله محصولات کشاورزی، ماشین آلات صنعتی و حوزه های علمی این دو کشور می‌توانند فعالیت‌های مشترک با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، گنادی چیژیکوف در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی استان البرز که عصر امروز در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، ضمن معرفی اوکراین، اظهار داشت: جمعیت این کشور 45 میلیون نفر بوده و از لحاظ کشت و تولید گندم، ذرت، دانه آفتابگردان و روغن آن دارای رتبه نخست در دنیا است.

وی با بیان اینکه این کشور از نظر تولیدات صنعتی دارای کاملترین تولیدات هواپیمایی و موشک‌های غیرنظامی است، افزود: در اوکراین 3.5 میلیون واحد تولیدی وجود دارد و نفت و گاز نیز در آن تولید می‌شود که البته مقدار آن برای مصرف کامل این کشور کافی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی کشور اوکراین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی به همکاری واقعی با ایران نپرداختیم اما می‌توانیم تبادل فعالیت‌ها را در آینده‌ای نزدیک چند برابر کنیم.

وی از همه نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران برای همکاری بیشتر دعوت کرد و گفت: به عنوان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اوکراین تصمیم گرفتیم تا نمایندگی دائمی در تهران تاسیس کنیم و با توجه به اینکه به جز رئیس اتاق بازرگانی مرکزی، اتاق بازرگانی منطقه ای نیز داریم در صدد هستیم تا همکاری مناسبی با ایران داشته باشیم.

چیژیکوف در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی نیز تصریح کرد: در 15 سال گذشته این بزرگترین هیئت تجاری است که از اوکراین به ایران آمده و امید است بتوانیم امکانات بیشتری برای همکاری با ایران داشته باشیم.

وی بیان کرد: اوکراین کشوری است که دارای امکانات فوق‌العاده و فراوانی است که می‌تواند با ایران همکاری داشته باشد و هریک از تجار که در این سفر همراه ما بودند، فضای فعالیت مناسب را در ایران مشاهده کرده و در نظر گرفته‌اند و برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز در این زمینه انجام داده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی کشور اوکراین افزود: در شاخه‌ها زیادی امکان همکاری با ایران از جمله محصولات کشاورزی، ماشین آلات صنعتی و نیز در حوزه‌های علمی وجود دارد و این دو کشور می‌توانند فعالیت‌های مشترک خوبی با یکدیگر برقرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار