رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ارائه تسهیلات ویژه برای پسته کاران در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 16 September 2015
به گزارش ایرنا ، عدیل سروی روز چهارشنبه در بازدید از باغات پسته در منطقه رضی از توابع مشگین شهر افزود: درخت پسته از لحاظ علم بوتانیک و گیاه شناسی درختی چند ساله و دوپایه بوده و برای افزایش باردهی و محصول پسته انجام عملیات پیوندی در درخت پسته جزو ضروریات علم مدیریت باغبانی است.
او گفت: در تامین اعتبار مورد نیاز برای حمایت پسته کاران مشکلی نداریم و کشت پسته در مناطقی که به لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی سازگاری خوبی برای کشت و توسعه باغات پسته وجود دارد توسعه می یابد.
او از متقاضیان خواست با مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها و مدیریت باغبانی در سازمان و مرکز استان درخواست های خود را اعلام و پس از تاییدیه کارشناسان ذی ربط مراحل پیوند زنی در مجموعه باغات پسته را بر روی درختان عملی کنند تا به صورت فنی زمان باردهی کاهش و از طرفی باردهی درختان پسته افزایش یابد.
سروی همچنین با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی کشت که جزو سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی است توجه به افزایش سطح زیرکشت در زراعت و باغات و استفاده از گونه هایی با نیاز آبی کمتر و تولید محصول بیشتر از جمله پسته و زعفران را ضروری دانست.
وی گفت: بیش از 30 هکتار از اراضی استان به کشت پسته اختصاص یافته و با آوردن واریته های اصلاح شده و مورد قبول موسسه تهیه و توزیع نهال گواهی شده کشور ، کشت این نوع محصول توسعه خواهد یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار