محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نظارت بر روند درمان مبتلایان به کووید١٩ توسط مراقبین سلامت انجام شده و درمان بیماران در منزل منوط به هماهنگی و همکاری آن ها با مراقبین سلامت است.
کد خبر: ۹۳۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 04 February 2021

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار   تابناک کرمانشاه در خصوص نحوه کمک رسانی به بیماران مبتلا به کووید ١٩، اظهار کرد: ماندن در خانه برای مبتلایان به ویروس کرونا منوط به هماهنگی و همکاری با مراقبین سلامت است.

وی در ادامه عملکرد مراقبین سلامت را تشریح کرد:این مراقبین در ارتباط با بیماران دو کار مهم انجام می دهند، اول سنجش علائم بیمار و بررسی نیاز وی به بستری در بیمارستان، ویزیت توسط پزشک متخصص یا درمان سرپایی در مراکز بهداشتی و درمانی و توصیه ها لازم برای استراحت در منزل، همچنین تماس هایی با بیمار در روزهای یکم تا پنجم و روز دهم و چهاردهم برای اطلاع از وضعیت وی است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اقدام بعدی مراقبین سلامت این است که همراهان و افراد نزدیک با بیمار همچنین افرادی که تماس نزدیک با او داشتند (اعضای خانواده یا غیر از آن ها) را بررسی کرده و از آن ها تست بگیرند تا در صورت لزوم از چرخش ویروس در جامعه جلوگیری و آن را کاهش دهند.

این مسئول خاطر نشان کرد: این کار و روند اصولی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ١٩ است، در واقع مراقبین سلامت با توجه به شدت و حدت علائم، شرایط بیمار را منطبق با دستورالعمل ها سنجیده و توصیه های لازم برای درمان را به آن ها ارائه می دهند.

شکیبا تاکید کرد: همچنان استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات، همسویی با پروتکل ها بهداشتی و محدویت ها کرونایی تنها راه مقابله با ویروس و جلوگیری از تشدید شیوع کووید ١٩ است بنابراین به همشهریان توصیه می کنیم علی رغم تمام مشکلات با دستورالعمل ها ستاد کرونا همراه شده و در سلامت و حفظ جان خود و خانواده شان بکوشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار