مدیرکل میراث فرهنگی سمنان:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان درباره آخرین اقدامات ثبت ملی مجموعه تاریخی بسطام گفت: کارگروه تخصصی این موضوع در استانداری تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 30 December 2020

 کارگروه ویژه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشکیل می‌شود

به گزارش تابناک سمنان مهدی جمال ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام در شرق استان سمنان، تاکید کرد: کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان شامل مجموعه تاریخی بسطام، امامزاده محمد (ع)، بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگروه با محوریت پایگاه میراث فرهنگی بسطام در استانداری سمنان تشکیل خواهد شد تا از همه جوانب و نظرات بومی استفاده شود، بیان کرد: اقدامات اجرایی صورت گرفته از سوی اداره کل و پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان می‌بایست در سطحی بالاتر نیز پیگیری شود و به همین دلیل کارگروه مذکور ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو مستلزم هماهنگی و همکاری عملی بین دستگاه‌های متولی است، ابراز کرد: این کارگروه سعی دارد تا موانع پیش پای ثبت جهانی را برطرف کند.

جمال با بیان اینکه برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام نشست‌هایی نیز با وزیر میراث فرهنگی برگزار و برنامه‌هایی پیش بینی شده است، گفت: باید این ثبت با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و ذی‌ربط و البته مردم باشد تا از برکات آن به خصوص در حوزه گردشگری و تاریخی بهره مند شویم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار