معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد : محدودیتی برای تست‌گیری نداریم روزانه ۷۰۰ مورد تست PCR می‌توانیم بگیریم. ۱۰ هزار مورد هم رپید تست داریم که ۸ هزار و ۵۰۰ مورد آن روی دست ما مانده است !
کد خبر: ۹۲۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 28 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد به نقل از فارس ، محمدمهدی بانشی در نشستی که با حضور ناظر طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد به نتایج بیماری کووید ۱۹ با طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: به برکت این طرح همچنین اجرای محدودیت‌ها و حساسیت مردم مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نسبت به هفته اول آذرماه ۳۴ درصد کاهش یافته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته اول آذر ماه تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی یک هزار و ۲۸ مورد در روز بوده که این آمار به ۶۸۳ مورد در هفته اول دی ماه و کاهش ۳۴ درصدی رسیده است.
وی بیان کرد: تعداد افراد مثبت در هفته اول آذرماه یک هزار و ۶۸۲ نفر در روز بود که با اجرای این طرح و اعمال محدودیت‌ها به ۷۵۲ نفر مثبت در هفته اول دی رسیده که کاهش ۵۵ درصدی ابتلا را شاهد هستیم‌.
این مسئول عنوان کرد: هفته اول آذر آمار بستری‌ها ۴۷۸ نفر بود و حدود ۲۴۰ نفر تنها در بیمارستان جلیل یاسوج بستری بودند اما خوشبختانه در حال حاضر کل بستری‌ در بیمارستان‌های استان ۲۰۲ مورد است که ۶۲ مورد در بیمارستان جلیل هستند. در این خصوص کاهش ۶۸ درصدی را شاهد هستیم که ۲.۲ برابر هدف طرح است.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد تعداد مرگ در هفته اول آذر ماه را ۳۳ نفر یعنی روزی ۴.۱ مرگ عنوان کرد و افزود: این آمار در دی ماه به ۱۴ مرگ در هفته رسید روزی ۲ نفر فوتی که با توجه به وضعیت خوب کنونی پیش‌بینی می‌کنیم آمار هفتگی فوتی‌ها به زیر ۱۰ نفر برسد، که ۴۸ برابر هدف طرح بوده است.
بانشی ضمن تقدیر از حمایت‌های بسیج از افراد که کووید آنها مثبت شده گفت: از ۴ هزار و ۸۰۰ موردی کووید مثبت ۳ هزار و ۳۰۰ نفر توسط بسیج بسته حمایتی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند که این آمار ۱۹ درصد بیشتر از هدف طرح بوده است.
وی با اشاره به اینکه دو شهرستان قرمز و ۳ شهرستان نارنجی داشتیم گفت: دو مورد قرمز نارنجی شد و یک مورد از نارنجی‌ها هم زرد شد که امیدواریم با همکاری مردم شرایط بهتر شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش موارد مثبت تست‌های PCR گفت: یک هزار و ۵۴۲ مورد رپید تست در هفته اول دی ماه انجام شد که ۲۶۱ مورد مثبت بود.
وی در خصوص درصد رعایت پروتکل‌ها گفت: درصد رعایت پروتکل‌ها در هفته اول آذر ۸۲ درصد بود که هم‌اکنون به ۹۰.۷ درصد رسیده است تعداد تست‌های هفته اول آذر ۱۰ هزار و ۲۰ مورد بوده و موارد مثبت ۴ هزار و ۸۰۵ ثبت شده که این درصد بسیار بالا است. باید به ازای هر بیمار حداقل ۱۰ تست گرفته شود.
وی بیان کرد: محدودیتی برای تست‌گیری نداریم روزانه ۷۰۰ مورد تست PCR می‌توانیم بگیریم. ۱۰ هزار مورد هم رپید تست داریم که ۸ هزار و ۵۰۰ مورد آن روی دست ما مانده است، در ازای ۴۸۰۰ مورد مثبت باید ۴۸ هزار تست گرفته می‌شد اما این آمار ۱۰ هزار تست است که باید از این فرصت طلایی برای موج بعدی بیماری کرونا که احتمالا یک ماه آینده خواهد بود استفاده کرده و کنترل کنیم.
بانشی در پایان با اشاره به توزیع ۳ هزار و ۳۰۰ مورد بسته معیشتی توسط سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۲۱۵ مورد رهگیری تماس‌ها و ۴ هزار و ۸۰۵ مورد مراقبت در منزل بوده است. مشکلاتی در طرح وجود دارد از جمله عدم توجه به حوزه بهداشت که امیدوارم به مقام عالی وزارت منعکس شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار