معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: هر فرد قانون‌مداری فارغ از گرایشات سیاسی در مسیر دولت است.
کد خبر: ۹۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 10 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر،طاهر شریفی بعد از ظهر پنج شنبه در هفتمین همایش آموزشی مسئولان و کارکنان امور حقوقی دستگاه های اجرایی استان اردبیل وظیفه ذاتی کارشناسان حقوقی را صیانت از حق و قانون دانست و معیار قضاوت در خصوص عملکرد افراد را صرف قانون عنوان کرد.

وی افزود: به غیر از مسائلی که نیاز به اجتهاد دارد این قانون است که فصل الخطاب قضاوت ها است و اگر زمانی سیستم اجرایی کشور به بی قانونی عادت داشته باشد و دیوان محاسبات چند هزار تخلف قانونی را اعلام می کند، امروز دولت رویه ای متفاوت اتخاذ کرده و افراد قانون مدار را همسو با خود می داند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار متذکر شد: اگر زمانی عادت به دور زدن قانون یا رد آن وجود داشت و افراد بر اساس تشخیص خود عمل می کردند این رویه در دولت یازدهم تغییر یافته است و باید تاکید داشت نادیده انگاشتن قانون خود اولین جرم است.

شریفی تصریح کرد: نمی توانیم ادعا کنیم قانون مدار هستیم و از سوی دیگر مردم این طور تصور کنند که عمل و گفتار مدیران یکی نیست و نمونه این بی اعتمادی عمومی را می توان در موضوع یارانه دریافتی از دولت مشاهده کرد.

وی معتقد است اینکه انصراف از یارانه طرح شده اما مورد پذیرش قرار نگرفته و تعداد اندکی حاضر به انصراف شدند به دلیل اعتماد نداشتن مردم است و حتی اگر فقط پنج میلیون نفر در کشور به یارانه ۴۵۰ هزار ریالی نیاز نداشتته باشند و در عین حال اعتماد نکنند رقم بزرگی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به رقم درشت یارانه در مقایسه با اعتبار عمرانی استان، ادامه داد: سالانه نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت می شود در حالی که چنین رقمی از اعتبار تاکنون تخصیص نیافته و کل اعتبار عمرانی از ابتدای سال ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته شریفی این عمل مسئولان است که بی اعتمادی به دنبال داشته و مهمترین مقطع زمانی که بتوان اعتماد سای کرد در انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تاکید کرد: در مقطع انتخابات در عمل ثابت خواهیم کرد که بر له یا علیه هیچ فردی اقدام نمی شود؛ چراکه تخطی از این مهم تخلف محسوب می شود و هر کسی تخلف کند برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به ماده ۵۵ قانون مجمع قوانین انتخابات تاکید کرد: در هر اقدام تبلیغاتی که شائبه مغایرت با قانون داشته باشد باید به قانون مراجعه داشت.

شریفی با اذعان به اینکه انتخابات فرصتی برای محک زدن میزان مشروعیت یک نظام است، ادامه داد: مردم ما فهیم و با شعور هستند و فردی که به صلاح است را انتخاب خواهند کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه برخی کاندیداها فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده اند، اضافه کرد: نماینده داریم که گفته است بنده در آخرین روز حرفی خواهم زد که به من رای دهند و متاسفانه این رفتار به این معنی است که قبل از اینکه حرفی اثبات شود برای اخذ رای بهره برداری می شود.

وی با طرح مثالی به موضوع حیران اشاره کرد و افزود: از این موضوع متاسفانه بهره برداری و استفاده تبلیغاتی شده است و تبعات این اتفاق برای آن نمایندگان مهم نیست و نماینده ای که می خواهد رای بیاورد آن را طرح می کند.

وی برخی اظهارات از جمله اینکه نمین متعلق به آستارا است یا تالش و آستارا متعلق به اردبیل است را نیز در همین راستا دانست و تاکید کرد: برخی برای اینکه رای بیاورند دست به چنین اقدامی و طرح چنین موضوعاتی می زنند که مردم آن ها را داوری خواهند کرد.

شریفی به درآمدهای پایین دولت نیز اشاره کرد و متذکر شد: با وجود درآمد پایین که بی سابقه است کارها پیش می رود و پروژه های عمرانی اداره می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار تصریح کرد: انتظار می رود در چنین مسائل و مشکلاتی مجلس آینده مجلسی متعادل باشد و قوانینی تصویب نشود که بعدها اینطور استنباط شود که بر اساس توهمات است.

وی نیاز کشور را مجلس کاردان و کارآمد دانست و تاکید کرد: چنین مجلسی خواهد توانست مانع از تخلفات شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار