گزارش کاملی از آزمایشات بالینی واکسن کرونا ویروس از شرکت‌های دارویی بیون تک و پی فایزر در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.
کد خبر: ۹۲۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴ 11 December 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از اسپوتنیک، تجزیه و تحلیل نهایی داده‌های کارآزمایی بالینی دو واکسن بیون تک و فایزر، ۹۵  درصد کارایی را در افراد ۱۶ ساله و بالاتر را نشان داد. بیش از ۴۳.۵ هزار نفر در این تحقیق شرکت کردند، نیمی از آن‌ها با واکسن واکسینه شدند، نیمی دیگر دارونما دریافت کردند.

گزارش شده است که واکسن BNT۱۶۲b۲ بدون در نظر گرفتن سن، جنس، نژاد، قومیت، شاخص توده بدنی و وجود بیماری‌های مشترک در همان سطح بالا کار کرده است. اثر بخشی واکسن در میان شرکت کنندگان مبتلا به فشار خون به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، اما نتایج نیز در ۹۵ درصد موارد موفقیت آمیز بود.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا در ارتباط با بیماری همه گیر ویروس کرونا، نهادی است که مسئولیت مطالعه داده‌های مربوط به آزمایشات واکسن‌های ویروس کرونا در اتحادیه اروپا را دارد و همچنین نظرات خود را در مورد دارو‌های مورد مطالعه ارائه می‌دهد و آن‌ها را برای استفاده در بازار داخلی اتحادیه توصیه می‌کند.

شرکت آلمانی BioNTech و غول دارویی آمریکایی Pfizer در ماه نوامبر پایان مرحله سوم موفقیت آمیز آزمایشات بالینی واکسن خود را اعلام کردند که حدود ۹۵ درصد اثر بخشی در جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نشان داده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار