مدیر جهاد کشاورزی شاهرود از آغاز برداشت گل محمدی از مزارع و گلستان‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴ 14 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، حمید آقابیکی امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) با بیان اینکه برداشت گل محمدی از ۴۸ هکتار مزارع بارور آغاز شد، اظهار کرد: ۷۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت این محصول است. برداشت محصول گل محمدی از اردیبهشت ماه در این شهرستان آغاز شد و تا تیر ماه ادامه دارد.

وی میانگین برداشت این محصول از مزارع شهرستان را ۲.۵ تن در هر هکتار اعلام و بیان کرد: امسال برداشت ۱۲۰ تن گل محمدی از این سطح پیش‌بینی می‌شود. محصول تولیدی علاوه بر مصرف در بازار استان سمنان به گلستان و اصفهان نیز ارسال می‌شود.

آقابیکی به خشکسالی و کاهش میزان بارندگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعدیل جواز بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی و خسارت‌های ناشی از سرمازدگی و سایر عوامل خسارت‌زا به محصولات باغی، کشت و توسعه گیاهان دارویی کم‌آب‌بر از جمله گل محمدی در زمین‌های کشاورزی این شهرستان را افزایش داده است.

وی ادامه داد: سازگاری گل‌محمدی در برابر شرایط نامساعد محیطی و مقاومت به خشکی و امکان فرآوری به‌عنوان یک محصول اقتصادی و اختصاص یارانه از دیگر علل افزایش سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه محصول تولیدی گل‌محمدی به‌صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک و گلاب‌گیری استفاده می‌شود، گفت: از هر هفت کیلوگرم گل تر، یک کیلوگرم گل خشک به‌دست می‌آید.

آقابیکی افزود: از این محصول در موارد دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی و درمان افسردگی، تقویت قلب و کاهش التهاب استفاده می‌شود. گل محمدی علاوه بر اینکه خاصیت ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدان و ضدویروسی دارد، تا حدودی به تسکین درد نیز کمک می‌کند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار