کد خبر: ۹۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 10 September 2015

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج بر ترویج مشاغل سنتی تأکید کرد و گفت: ترویج این مشاغل علاوه بر احیای مشاغل سنتی می‌تواند در توسعه اشتغالزایی نیز تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین سعیدی سیرایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از برخی از فرهنگسراهای کرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: توسعه برنامه‌های فرهنگی در فرهنگسراها یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌هایی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

وی ادامه داد: با توجه به هجمه‌های دشمنان لذا اولویت ما باید توسعه برنامه‌های فرهنگی باشد.

این مسئول بر استفاده از نخبگان فرهنگی و کاهش برنامه‌های کلیشه‌ای به منظور جذب بیشتر مخاطب تأکید کرد و افزود: امروز دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود فرهنگ ما را نشانه گرفته اند لذا باید با تدابیر و توسعه امور فرهنگی و همچنین سرمایه گذاری‌های کلان در بخش فرهنگی اهداف شوم دشمنان را به خودشان بازگردانیم.

وی یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی را احیای مشاغل سنتی و بومی دانست و گفت: آموزش این مشاغل به نسل امروز می‌تواند در حفظ فرهنگ اصیل ایرانی به عنوان ضرورتی جدی باشد.

سعیدی سیرایی خاطرنشان کرد: مشاغل سنتی نشانگر فرهنگ غنی ایران است و احیای این مشاغل تنها با برگزاری کلاس‌هایی از این دست امکان‌پذیر است چرا که هنرجویان به صورت کامل با این مشاغل آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه احیای صنایع دستی با برگزاری کلاس‌های آموزشی علاوه بر ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی در احیای این صنایع نیز تأثیرات بسزایی دارد گفت: در تلاش هستیم تا این کلاس‌ها به صورت مستمر در فرهنگسراهای سطح شهر برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار