نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اختلاف بر سر منطقه قره‌باغ بین آذربایجان و ارمنستان که بعد ازمدتی سکوت دوباره شروع‌شده راه‌حلی جز آتش‌بس فوری و سپس مذاکره و توافق بین آنان ندارد.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 03 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در سی و دومین خطبه مکتوب جمعه شهر کرج اظهار کرد: دهه آخر ماه صفر با اربعین امام حسین (ع) آغاز می‌شود. اربعین زنده کننده حماسه عاشورا و یادآور شرافت، عزت، ایثار، جوانمردی، روح آزادگی و عدالت‌خواهی است. اربعین یعنی ادامه‌ی ارتباط با امام حسین علیه‌السلام و انقلاب حسینی. اربعین حرکتی سیاسی علیه مستکبرین است که بدانند در مقابل جبهه سازش، جبهه مقاومت همیشه ایستاده و مقاوم است. امسال به خاطر شیوع و محاصره همه‌جانبه ویروس کرونا برای پیاده‌روی و ابراز ارادت محدودیت‌هایی ایجادشده که همه ارادتمندان به خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام با سختی تمام تحمل می‌کنند و به دستورات عمل می‌کنند. چون به‌درستی این پیام امام حسین علیه‌السلام را از عاشورا دریافت کرده‌اند که باید از ولیّ تبعیت کرد و الا در جهالت و حیرت ضلالت خواهند ماند. به‌خصوص که در این مورد ولی امر مسلمین تأکید فرمودند: رفتن برای راه‏پیمایی اربعین، فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مربوط به کرونا است. اگر گفتند نه «که تا الآن گفتند نه» باید همه تابع باشند، همه باید تسلیم باشند.

به هر تقدیر با توجه به دستورات ستاد ملی کرونا اگر اجازه دادند، تجمع با رعایت مسائل بهداشتی در روز اربعین در امامزاده‌های استان و اقامه عزا و خواندن زیارت اربعین مناسب است. در اینجا خوب است این تذکر هم داده شود وقتی آقایان دستور به تعطیلی مراکز می‌دهید خوب است نظارت هم داشته باشید والا این دستور خاصیتی نخواهد داشت. اگر مسئولین محترم دیشب در شهر گشتی می‌زدند می‌دیدند که فقط از دستور بدون نظارت و پیگیری کاری ساخته نیست و باید قدردان اهل ایمان بود که با ولایت مداری تمام حرف ولیّ خود را اطاعت می‌کنند.

اختلاف بر سر منطقه قره‌باغ بین آذربایجان و ارمنستان بعد از مدتی سکوت دوباره شروع‌شده راه‌حلی جز آتش‌بس فوری و سپس مذاکره و توافق بین آنان ندارد و از جنگ و نزاع چیزی جز خراب‌تر شدن اوضاع و از بین رفتن منافع مردم منطقه حاصل نخواهد شد.

البته بازیگران خارجی به‌خصوص رژیم منحوس صهیونیستی از هر تنشی در این منطقه به دلایل مختلف من‌جمله فروش سلاح و بی‌ثباتی مرزهای ایران و امثال این استقبال می‌کنند. برای میانجیگری هم می‌توانند از ترکیب سه بعلاوه سه استفاده کنند. یعنی کشورهای ایران و روسیه و ترکیه ازیک‌طرف و آذربایجان و ارمنستان و گرجستان از طرف دیگر مسیر حل منازعات را دنبال کنند.

نکته دیگر اینکه چرا آقایان برای ناکارآمدی و بی‌مسئولیتی خود دنبال مقصر می‌گردند؟ بله قسمتی از مشکلات کشور متوجه آمریکا و اذناب اوست، اما عمده گرفتاری‌ها همان‌طور که خودتان هم در مصاحبه‌ها و بیاناتتان داشتید مربوط به سو مدیریت است و این مشکلات تا وقتی نگاه آقایان به بیگانه است و از مدیران غیر جهادی با افکار لیبرال و نگاه به غرب استفاده می‌کنند، درست نخواهد شد.

وقتی همه مشکلات را به دشمن نسبت می‌دهید آیا متوجه این معنا هستید که به او امیدواری می‌دهید که در مسیر درستی قدم برداشته؟ آیا این نوع سخن گفتن تحریک دشمن به ادامه خباثت‌هایش نیست؟ خوب چهره واقعی آمریکا را بدون بزک و نقاب در مناظره دو دلقکی که قصد دارند اداره کشورشان را به دست بگیرند می‌دیدید!!! مردم خود آمریکا از این‌ها بیزارند اما عده‌ای در داخل دلشان برای آنان می‌تپد.

متأسفانه هنوز در عزل و نصب‌ها رعایت قوانین نمی‌شود. چه اقداماتی که شوراها و شهرداری‌ها دارند چه آنچه استانداری انجام می‌دهد. مکرر عرض شد افرادی که به هر دلیل منع قانونی دارند را به کار نگیرید. وقتی می‌گویند فلان شخص صلاحیت فرمانداری را دارد و به نفع مردم و منطقه است و آقایان جواب درستی نمی‌دهند، این یعنی سیاسی بازی یعنی من کاری ندارم که چه چیزی برای مردم و کشور مناسب است باید ببینم فلان جریان سیاسی راضی هست یا نه. این‌ها هیچ‌کدام اسلامی نیست و خواسته یا ناخواسته باعث تضعیف نظام است. می‌بینم روزی را که در پیشگاه خدای متعال و شهیدان شاهد حاضریم و برای اعمالی که از روی میل و هوس خود و یا خوش‌آمد دیگران انجام داده‌ایم جز شرمندگی و سرافکندگی در دست چیزی نداریم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار