کد خبر: ۹۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 06 September 2015

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز از دریافت یکهزار و 371 گزارش مردمی توسط سیستم سامانه 131 این استان خبرداد.

عبدالرضا روشن نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این سامانه از 24 مرداد ماه سال جاری در این استان راه اندازی شده، افزود: از این تعداد گزارش واصله 121 گزارش قابل پیگیری و اقدام بود که جهت پیگیری به شهرستان های تابعه اعلام تا با عوامل گشتی به محل اعزام و نتیجه را اعلام کنند.

وی اظهار داشت: از تعداد 121 تماس قابل پیگیری، 69 مورد مربوطه به شهرستان کرج، 30 مورد مربوط به شهرستان ساوجبلاغ، 80 مورد مربوط به شهرستان نظرآباد، پنج مورد مربوط به شهرستان فردیس، سه مورد مربوط به شهرستان اشتهارد و شش مورد مربوط به شهرستان طالقان بوده است.

وی همچنین در خصوص دلایل تماس ها، گفت: از مجموع تماس های قابل پیگیری، 69 مورد به ساخت بنا، 34 مورد دیوارکشی، 17 مورد تخریب باغ و خشکاندن درخت، 11 مورد چاه غیرمجاز، یک مورد دپوی زباله، یک مورد نهرآب، یک مورد فنس کشی بوده است.

روشن نژاد افزود: همچنین از این تماس ها، چهار مورد محوطه سازی، یک مورد ساخت ماهی سرا، کارگاه صنعتی، دامپروری، سفره خانه سنتی و هفت مورد سوله سازی، سه مورد استخر تفریحی و 10مورد قطعه بندی اراضی بوده است.

وی تقویت مشارکت مردمی و نظارت همگانی بر حفاظت از اراضی کشاورزی و ساماندهی فرایند دریافت و پیگیری اخبار و گزارش های مردمی درباره حفظ اراضی را از اهداف راه اندازی سامانه 131 برشمرد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز همچنین ساماندهی دریافت اخبار و گزارش ها، اخبار واصله مردمی، استفاده بهینه از اطلاعات ورودی و در نهایت تقویت حضور و مشارکت گسترده مردم در حفاظت اراضی کشاورزی کشور را از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه عنوان کرد.

در استان البرز حدود 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان حدود 25 هزار هکتار به باغ ها و حدود 50 هزار هکتار به زراعت تعلق دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار