کد خبر: ۸۹۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 07 September 2020

 

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فضای مجازی یزد برگزار شود

یزد- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ پیشنهاد کرد که بیشتر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با استفاده از فضای مجازی و همکاری رسانه‌های گروهی استان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی یکشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی ایثارگران استان با موضوع برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس ( ۳۱ شهریور تا پنجم مهر ماه) افزود: فضای مجازی بستر خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان است .

وی ادامه داد: تهیه محتواهای جذاب به صورت اختصار و بهره‌گیری از برنامه‌های مختلف برای مخاطبان در ارتباط با موضوع ایثار و شهادت محور اهداف نهادها و تشکل‌ها قرار گیرد.

این مسول فرهنگی استان با بیان اینکه هنوز مردم به خصوص جوانان به خوبی در جریان دفاع مقدس و ایثار رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد با دشمن نیستند، استفاده مطلوب از فضای مجازی را خواستار شد.

فخرالدینی یادآور شد: آن چه می‌تواند انقلاب اسلامی ملت ایران را در برابر هجمه گسترده استکبارجهانی و حامیان آنها بیمه کند، فرهنگ ایثار و شهادت است.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه ایثار و شهادت به خاطر کرونا به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس زارع افزود: در مجموع ۲۵ برنامه شاخص برای این ایام با همکاری نهادهای مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی در استان پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: بیشتر برنامه‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا در فضای مجازی و به صورت رسانه‌ای صورت می‌گیرد و روح کلی آنها ترویج فرهنگ شهادت است.

به گفته این مسوول دیدار با خانواده های شهدا، تجلیل از ایثارگران، سخنرانی در نمازهای جمعه و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری اهم برنامه‌هاست.

از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد ۳۰۰ هزار تن به عنوان نیروهای بسیجی اقشار مختلف سازماندهی شدند .

این استان ۵۰ هزار رزمنده دفاع مقدس دارد و سه هزار و ۸۵۰ شهید نیز تقدیم انقلاب کرده است.  

 همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( یکشنبه) گفته بود که با فوت ۱۳۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی در کشور به ۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ، هزار و ۹۹۲ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۹۰۵ نفر بستری شدند که با این حساب، مجموع بیماران به ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۷۲۲ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۳۸۰ هزار و ۲۶۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گفته وی همچنین شرایط آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار