مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج نهایی سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، برای 435 نفر از قرآن آموزان این استان گواهینامه آموزشی قرآن و عترت صادر شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 05 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام احمد محمدی،مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی با اشاره به اعلام نتایج نهایی سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت،اظهار کرد:براساس این نتایج هشت نفر از قرآن آموزان خراسان شمالی در آزمون مزبور رتبه کشوری کسب کرده و 435 قرآن آموز نیز با کسب حد نصاب نمره لازم،مؤفق به دریافت گواهینامه آموزشی قرآن و عترت از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده اند.

وی با یادآوری اینکه سیزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم،اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور در چهار رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم،ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، تدبر در قرآن و حفظ قرآن کریم به دو صورت کتبی و شفاهی و با حضور بیش از هزار و 200 نفر از قران آموزان در استان برگزار شد،خاطرنشان کرد:از این تعداد شرکت کننده 435 نفر مؤفق به کسب نمره قبولی و دریافت گواهینامه پایان دوره آموزشی قرآن و عترت شده اند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد:همچنین با توجه به کسب بالاترین امتیازات،نفرات برگزیده آزمون در سطح کشور مشخص شده و نیمه دوم شهریور ماه امسال به آنها 17 کمک هزینه سفر عمره مفرده، 50 کمک هزینه عتبات عالیات، 100 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و صدها جوایز نقدی دیگر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اعطا می شود که در این بخش نیز هشت نفر از قرآن آموزان خراسان شمالی مؤفق به کسب مقام شده اند.

مسؤول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، اظهار کرد:در بخش مقام های کشوری،از بین شرکت کنندگان در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان خراسان شمالی، فاطمه بیگم حسینی از جاجرم در رشته حفظ کل قرآن موفق به دریافت هدیه پنج میلیون ریالی،حسین بوستانی در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم از بجنورد دو میلیون ریال و سمیرا وحدانی در رشته مفاهیم سطح مقدمات نیز از بجنورد موفق به دریافت هدیه یک‌میلیون ریالی شده اند.

وی ادامه داد:همچنین بر اساس اعلام هیأت داوران زبیده دانایی مقدم در رشته حفظ پنج جزء اول از شیروان موفق به دریافت یک ‌میلیون ریال و سیده زهرا نجم الدینی حسینی از فاروج در رشته مفاهیم سطح تکمیلی موفق به دریافت هدیه دو میلیون ریالی شدند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد:افزون بر این حمیده حسین پور از فاروج در رشته حفظ جزء اول،سیمین همتی از شهرستان مانه وسملقان در رشته حفظ موضوعی و مریم جعفری در رشته مفاهیم سطح مقدماتی هرکدام موفق به دریافت هدیه یک‌میلیون ریالی شده اند.

وی افزود:جوایز این برگزیدگان نیمه دوم شهریورماه امسال اعطا می شود اما در مورد سایر بیش از 400 نفری که در استان خراسان شمالی مؤفق به کسب حد نصاب نمره لازم برای دریافت گواهینامه شده اند،اکنون واهینامه آنها از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و این قرآن آموزان می توانند برای دریافت گواهینامه خود به مؤسسات قرآنی سطح استان مراجعه کنند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه از برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بیست و دوم آبان ماه امسال خبر داد و افزود:این آزمون به صورت کتبی و در بخش های ترجمه و مفاهیم قرآن،تدبر در قرآن،حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه در 15 رشته همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در آزمون مزبور برای تمامی قرآن آموزان آزاد است،اضافه کرد: علاقه مندان می توانند از شانزدهم شهریورماه جاری الی بیستم مهرماه با مراجعه به سایت www.qia.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری رسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار