طرح جدید برای کاهش تصادفات جاده‌ای
بر اساس نظر شورای ترافیک کشور که در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌کند، از این پس حداکثر سرعت در آزادراه تهران – کرج و کرج – قزوین 100 کیلومتر در ساعت است.
کد خبر: ۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱ 28 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز اگرچه کوچک‌ترین استان کشور به شمار می‌آید، اما 18 درصد بار ترافیکی کل ایران را به دوش می‌کشد.
علت اصلی این است که البرز دارای چند راه ارتباطی با اهمیت ملی است. جاده چالوس، اتوبان کرج و آزادراه کرج – قزوین از جمله محورهایی است که بیشترین حجم ترافیک و تردد خودروها را تحمل می‌کنند.
سالانه تنها 25 میلیون‌ خودرو در آزادراه تهران – کرج تردد می‌کنند و طی سال تعداد زیادی از تصادف‌ها در این محور رخ می‌دهد.
حال در آستانه فرارسیدن نوروز و نزدیک بودن نخستین موج سفرهای نوروزی، از شورای ترافیک کشور خبر می‌رسد که تمهیداتی برای کاهش تصادفات در این اتوبان کرج و آزادراه کرج – قزوین در نظر گرفته‌اند.
این خبر را ابوالفضل باقری‌نیا مدیر کل اداره راه و شهرسازی دقایقی قبل در اختیار خبرنگار تابناک قرار داد.
وی اعلام کرد:‌ شورای ترافیک کشور، طرح‌های مختلفی را برای حفظ ایمنی مسافران و کاهش تصادفات در آزادره‌های تهران – کرج و کرج – قزوین را در دستور کار قرار داده است.
باقری‌نیا بیان داشت: بر اساس نظر این شورا که در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌کند، از این پس حداکثر سرعت در آزادراه تهران – کرج و کرج – قزوین 100 کیلومتر در ساعت است.
وی افزود: این قانون پس از اعلام شورای ترافیک کشور لازم‌الاجرا است.
به گفته مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان البرز، پیش از این حداکثر سرعت در آزادراه تهران – کرج و کرج – قزوین 120 کیلومتر در ساعت بود.
باقری‌نیا اظهار داشت: این قانون از محدوده آزادراه شهید فهمیده در تهران تا پل هشتگرد در استان البرز اجرا می‌شود.
وی در پایان گفت: بخشی از این مسیر مربوط به آزادراه تهران – کرج و بخش دیگر در آزادراه کرج – قزوین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
پاک کردن صورت مساله همیشه راحت تر بوده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار