کد خبر: ۸۹۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ 22 August 2020

 

 

حمایت از واحدهای تولیدی نیمه‌تمام استان گیلان در اولویت است

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: حمایت از واحدهای تولیدی نیمه‌تمام در اولویت است.

فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، حرکت در مسیر تحقق شعار جهش تولید را با تمام مشکلات و موانعی که در شرایط کنونی پدید آمده است را اولویت دولت و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواند و در همین زمینه اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به واحد تولیدی گیلان در قالب رونق تولید می‌تواند بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تسهیلات مربوط به رونق تولید به طور معمول از ماه چهارم هر سال ابلاغ می‌شود تا در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی قرار بگیرد عنوان کرد: از تیر ماه سال گذشته تا تیر ماه امسال به مدت یکسال کاری تسهیلات بسیار خوبی در قالب رونق و رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شد.

دلق‌پوش حفظ و پاسداری از اشتغال و تولید موجود در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رفع موانع تولید را رویکردهای مورد توجه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خواند و تصریح کرد: جلسات کارگروه‌ رفع موانع تولید و رونق تولید به شکل مستمر در گیلان برگزار و مشکلات و موانع فعالان بخش تولیدی استان احصاء می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در مدت یکسال گذشته و از زمان ابلاغ تسهیلات رونق تولید چیزی در حدود هزار 591 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شده است افزود: پرداخت این تسهیلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان به تصویب رسید و بر این اساس به واحدهای تولیدی پرداخت شد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در پاسخ به این پرسش که اولویت‌های تعیین شده در برنامه‌های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چه مواردی را شامل می‌شوند نیز خاطرنشان کرد: پشتیبانی و حمایت برای تکمیل واحدهای تولیدی نیمه‌تمام مشکل‌دار و ایجاد واحدهای جدید در گام بعدی از جمله این اهداف هستند.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا و اپیدمی شدن آن تبعات و تأثیرات مخربی را بر روی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و مشاغل مختلف در کشورمان و گیلان گذاشته است اظهار داشت: با تمام مشکلات به وجود آمده حوزه صنعت به خوبی وارد عمل شد تا نیاز فوری جامعه در بخش مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده‌ها را تأمین کند.

وی تغییر خطوط تولیدی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در دوران اوج شیوع ویروس کرونا جهت تأمین نیازهای استان به محصولاتی نظیر الکل، ماسک و دستکش مورد توجه قرار داد و گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمن مشکلات عدیده‌ای را برای کشورمان به وجود آورد اما بدون شک همدلی و اتحاد تنها رمز موفقیت در این میدان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مدیریت کردن صحیح اقتصاد کشور در شرایط حال حاضر را امری که باید توسط تمام مسئولان به ویژه متولیان مربوطه به خوبی انجام شود ذکر کرد و گفت: در کنار رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای توسعه هر چه بیشتر گیلان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گیلان به گواه آمارهای موجود در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه خوبی در کشور دارد از طرفی با توجه به اینکه اشتغال از جمله چالش‌های استان است حرکت‌هایی نیز در جهت احیاء صنایع قدیمی گیلان نظیر نساجی و یا پرداخت انواع تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده که انتظار می‌روند روند آن متوقف نشود و همچنان استمرار پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار