تبیین الزامات 5 گانه عزاداری از سوی ستاد مقابله با کرونا:
به گزارش تابناک سمنان:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت برای حفظ سلامت مردم گفت: استفاده از ادوات عزاداری در هیئت‌های مذهبی استان ممنوع است.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 16 August 2020

 

نسخه چاپی

حجت‌الاسلام علی شکری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی تبیین و دستورالعمل ضوابط برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه کسانی که متولی عزاداری هستند از افراد متدین، دین‌دار و پایبند به اصول اخلاقی هستند، اظهار داشت: متولیان عزاداری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری را برگزار کنند.

وی بابیان اینکه عزاداری‌ها در فضای باز به دو صورت سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار می‌شود، افزود: استفاده از ادوات عزاداری در هیئت‌های مذهبی استان ممنوع و رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت در تمام مراسم ضروری است.

حجت‌الاسلام علی شکری با تأکید بر لزوم ایجاد فاصله دو متر از هر طرف و استفاده از ماسک الزامی است، بیان کرد: حداکثر مدت‌زمان عزاداری از سوی ستاد مقابله با کرونا دو ساعت در نظر گرفته‌شده است.

شکری خاطرنشان کرد: اگر هیئتی قصد اجرای برنامه‌های مختلفی ازجمله روضه‌خوانی، مداحی، سخنرانی و غیره دارند باید در این مدت‌زمان محدود برنامه‌ریزی داشته باشند و از دسته روی هیئت‌های عزاداری محرم به جد پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه در زنجیرزنی دو حالت پیش‌بینی‌شده است، یادآور شد: عزاداران باید از زنجیر شخصی استفاده کنند و در غیر این صورت یک زنجیر اختصاصی از مسئولان هیئت عزاداری تحویل گرفته و در پایان دهه ابتدایی محرم زنجیر را به هیئت بازگرداند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه پذیرایی از عزاداران در هیئت ممنوع است، اعلام کرد: در سال‌های گذشته افرادی متولی بودند برای طبخ غذای گرم در ایام محرم و صفر ولی در شرایط فعلی بهترین راهکار برای ادای نذورات این است که مبلغ نذر خود را به‌صورت نقدی به سازمان‌های مردمی برای کمک به نیازمندان اهدا کنند و یا به‌صورت خشکبار بین نیازمندان توزیع کنند.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار