نشست بررسی مشکلات استانداردسازی تیرچه و بلوک با حضور همتی مدیرکل استاندارد، کریمی معاون ارزیابی انطباق نمایندگان دادستانی، شهرداری و صمت و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در محل دادستانی استان، شعبه ویژه استاندارد تشکیل شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 27 July 2020

به گزارش تابناک  ایلام؛ در این جلسه مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان به موضوع الزام استانداردسازی مصالح ساختمانی تیرچه و بلوک و .. پرداخت و در خصوص روش غیر استاندارد ساخت خرپای فلزی تیرچه و تیرچه خرپایی توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود: مطابق استاندارد شماره 1_2909 تولید خرپای تیرچه به صورت قوس الکترونیکی با الکترود دستی ممنوع است و این موضوع سالیان متوالی است که عنوان می شود اما متاسفانه با توجه به عدم وجود زیرساخت در استان تیرچه غیر استاندارد و ناایمن در ساخت و سازها کماکان مورد استفاده قرار مي گيرد.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه در اواسط سال گذشته حرکت های مناسبي در راستاي صنعتی سازی تیرچه انجام شده است، افزود: متاسفانه سرعت پيشرفت کار توسط صنعتگران بسیار کند بوده به طوری که هنوز این اداره کل موفق به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل عدم تولید محصول در واحدهای مربوطه نشده است.

در ادامه این جلسه نماینده دادستانی خواستار سرعت بخشیدن به مرحله تولید آزمایشی واحدهای صنعتي تیرچه شد تا بتوان مقداری از دغدغه هااي بکارگیری مصالح غیر استاندارد کاسته شود.

در پایان، نماینده سازمان صمت نیز از اهتمام این سازمان در جهت تسریع در انجام دادن مراحل صدور مجوزهای تولید و و رفع موانع تولید آنها خبر داد.

در این جلسه مصوب شد که سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها و همه دستگاه های اجرایی، در ساخت و سازها در بکارگیری مصالح استاندارد از جمله تیرچه اهتمام و توجه ویژه داشته و مسئولین مربوطه را ملزم به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد نمایند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار