کد خبر: ۸۸۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 26 July 2020
 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به مقطع تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سالانه تحصیلی و فعالیت‌های فوق برنامه متغیر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به مقطع تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سالانه تحصیلی و فعالیت‌های فوق برنامه متغیر است و شهریه مدارس غیردولتی براساس تعیین الگوی شهریه مصوب شورای نظارت مرکزی در سامانه mosharekatha.ir به موسسان برای اجرا ابلاغ می‌شود.

او  درباره نحوه تعیین شهریه مدارس ، افزود: تعیین شهریه پس از ورود اطلاعات در سامانه: mosharekatha.ir از سوی مؤسسان مدارس غیر دولتی و بررسی و تأیید واحد‌های ذی ربط در اداره آموزش و پرورش مناطق و اداره کل آموزش و پرورش استان از طریق سیستم تعیین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس بند‌های ۴ و ۵ مادّه ۵ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی، نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی و شورای نظارت استان، شهرستان و منطقه و همچنین تهیّه و تدوین الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی از وظایف شورای نظارت مرکزی است؛ بنابراین مرجع تعیین شهریه و نظارت بر عملکرد مدارس غیر دولتی و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی برعهده شورای نظارت مرکزی وزارت آموزش و پرورش است.

رحمتی،  با تأکید بر شفافیت شهریه‌ها براساس مفاد قانونی افزود: مطابق مادّه ۱۵ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوّب ۱۵ اردیبهشت ۸۷ تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزشی یا پرورشی غیر دولتی با توجّه به مقطع تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سالانه تحصیلی و فعالیت‌های فوق برنامه  از سوی شورای نظارت مرکزی آموزش و پرورش تهیّه، پس از تأیید وزیر آموزش و پرورش قابل اعمال است.

او گفت: براساس مادّه ۱۶ قانون ، مؤسسان یا نماینده حقوقی شهریّه پیشنهادی مدارس خود را با توجّه به ماده ۱۵ الگوی تعیین شهریه، برای بررسی و تصویب به شورایی که زیر نظر رئیس آموزش و پرورش شهرستان،ناحیه یا منطقه تشکیل می‌شود ارسال می کنند و شورای نظارت مرکزی نیز پس از بررسی مدارک و مستندات، ملحوظ کردن شاخص‌های تعیین شده در الگوی تعیین شهریه، نرخ شهریه مدارس را تعیین می‌کند و مؤسسان موظفند با نصب نرخ شهریه ابلاغ شده در معرض دید اولیای دانش آموزان، مطابق آن اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه هرگونه تخلف احتمالی مدارس غیردولتی در شورای نظارت برمدارس و مراکز آموزشی غیردولتی بررسی و براساس موازین قانونی با خاطیان رفتار می‌شود، تصریح کرد:پارسال ۶۰ هزار و ۶۴۳ دانش آموز گیلانی در ۸۴۶ مدرسه غیردولتی تحصیل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار