کد خبر: ۱۱۶۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱ 10 May 2024

دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان به ریاست مهندس خسرو آرنگ ؛ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه و سایر اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان برگزار شد به گزارش خبرنگارتابناک گیلان .
مهندس آرنگ با اشاره به رهاسازی آب کشاورزی از سد سفیدرود با دستور و حضور دکتر عباسی؛ استاندار گیلان اظهار کرد : هدف همه ما در راستای خدمت به کشاورزان عزیز با تأمین آب کشاورزی مطمئن و کافی، کاهش تنش آبی و رفع موانع موجود برای داشتن یک فصل زراعی مطلوب می باشد که این أمر تنها با همیاری و همدلی مسئولین میسر خواهد بود.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افزود : با توجه به شرایط تنش آبی و به دلیل حساسیت موجود، رعایت کلیه موارد در این دوره از اهمیت بیشتری برخوردار است لذا علاوه بر نظارت بر رعایت تقویم زراعی و لزوم بیمه نمودن اراضی کشاورزی، سرکشی بخشداران و تهیه گزارش و ارسال به فرمانداری بصورت متوالی ضروری می باشد.
وی در خصوص نحوه توزیع کودها تصریح کرد: خوشبختانه کود لازم برای کشاورزان عزیز تهیه و در حال توزیع می باشد لذا نظارت بر دسترسی آسان برای کشاورزان نیز مورد تأکید می باشد.
گفتنی است تا کنون لایروبی 102 کیلومتر از انهار روستاهای شهرستان صورت گرفته و 90 درصد از پمپاژهای مورد تجهیز و نوسازی قرار گرفته است و به همت کشاورزان 70درصد زمین های کشاورزی شخم زده آماده کاشت می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار