استاندار ایلام گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار، ایلام در کاهش نرخ بیکاری در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است اما برخی این آمار را قبول ندارند، رسانه‌ها و منتقدان باید نیمه پر لیوان ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان را ببینند.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 19 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام اظهار داشت: بر اساس آمار در سال ۹۱ حدود ۳۱ هزار نفر بیکار در استان ایلام وجود داشت که اکنون این آمار به ۱۴ هزار نفر کاهش یافته و بدون شک برای آن ۱۴ هزار نفر شغل ایجاد شده است زیرا به واسطه بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی از آمار بیکاران کاسته شده است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های بزرگ نفت و گاز، پرداخت تسهیلات رونق تولید، جذب تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خانگی، احیای کارگاه‌ها و همچنین فعال بودن کمیسیون کارگری علاوه بر ایجاد اشتغال موجب جلوگیری از اخراج و بیکاری کارگران شده است.

وی اضافه کرد: در کشور تعدیل نیرو در واحدهای مختلف صنعتی و کارخانجات زیاد بود اما با فعال بودن کمیسیون کارگری استان و جابجایی و بکارگیری کارگران اخراجی در پروژه‌های متناظر این مشکل در استان ایلام تا حدودی زیادی به وجود نیامد.

استاندار ایلام گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار استان ایلام در بحث کاهش نرخ بیکاری از رتبه ۱۷ کشور اکنون به رتبه سوم کشور ارتقا یافته است و این موفقیت به مدد دولت، مجموعه بانک‌ها و دستگاه‌های تخصصی و سپاه به دست آمده است و همه ارکان دولت در این موفقیت سهیم‌اند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: بدون شک با راه‌اندازی پتروشیمی هلیلان، فعال شدن فاز 2 میدان نفتی آذر و چنگوله و ایجاد شهرک صنعتی پایین دست و ده‌ها مورد سرمایه‌گذاری دیگر شمار قابل توجهی از جوانان استان جذب کار خواهند شد.

وی تاکید کرد: در این شرایط ضعف‌هایی هم وجود دارد اما موقعیت کشور را باید درک کرد که اکنون در بدترین و بی‌سابقه‌ترین دوران تحریم‌ها و کرونا هستیم و در این شرایط کاهش نرخ بیکاری در استان و ارتقای جایگاه ایلام به جایگاه سوم یک موفقیت بسیار ارزنده است.

رسانه‌ها نکات و خدمات برجسته دولت را برای ایجاد امید در بین مردم قوی‌تر ببینند

استاندار ایلام از رسانه‌ها خواست: نقاط قوت و خدمات دولت در استان را قوی‌تر ببینند و اگر ضعفی هست با ارایه پیشنهاد سازنده بیان کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: مردم در این شرایط به تزریق امید نیاز دارند نباید با بزرگنمایی مشکلات آنان را دلسرد، مایوس و ناامید کرد.

وی افزود: با همکاری همه بخش‌ها از جمله سپاه، هلدینگ‌ها و بخش‌های خصوصی در بسیاری از طرح‌های زیربنایی استان، سرمایه‌گذاری های خوبی انجام شده است و توقع داریم مطابق واقعیت‌ها تحلیل صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ارزیابی مدیران و دستگاه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی خدمات دولت بسیار توجه می شود اگر مدیری برای سه دوره متوالی ضعیف باشد به مرکز و سازمان متبوع برای جایگزینی اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: هر ماه 2 دستگاه فعال و 2 دستگاه ضعیف از نظر عملکردی معرفی می‌شوند و باید همه پای کار باشند.

میراث فرهنگی بزرگترین مزیت ایجاد اشتغال ایلام

استاندار ایلام پس از بیان عملکرد و اقدامات مدیرکل میراث فرهنگی در این خصوص گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یکی از بزرگترین مزیت‌های گردشگری کشور را داراست اما سهم آن در ایجاد اشتغال و بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت ناچیز است.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: با بررسی استان‌های همجوار می‌توان دریافت که زیاد برای استفاده از ظرفیت گردشگری ایلام با وجود اربعین و سایر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی اقدام اساسی و پایه‌ای انجام نگرفته است.

وی تاکید کرد: در این حوزه باید سالانه حداقل 10 هزار شغل ایجاد شود و صنایع‌دستی و گردشگری این استان به دلیل برخورداری از این موهبت الهی باید بیشترین بهره را ببرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تردد زوار عراقی می‌توانستیم با ایجاد دهکده سلامت، توسعه بهداشت و درمان، گردشگری درمانی را فعال کنیم اما در این زمینه کار جدی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: پتانسیل ویژه گردشگری در استان را داریم اما زیرساخت اساسی برای استفاده از این ظرفیت ایجاد نشده است.

استاندار ایلام خواستار تسریع در روند جذب تسهیلات صنوف آسیب‌پذیر کرونا شد و گفت: دستگاه‌های تخصصی برای جذب سهمیه خود بیشتر تلاش کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار