کد خبر: ۸۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 02 September 2015

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: برای برطرف شدن مشکلات موجود در زمینه تجارت محصولات ارگانیک، لازم است استانداردها تدوین و اجرا شوند.
خبرگزاری فارس: ضرورت تدوین استاندارد برای تجارت محصولات ارگانیک

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب در جریان برگزاری همایش ملی «تولیدات ارگانیک دامی، تضمین سلامت انسانی به همراه فن بازار محصولات ارگانیک در گیلان» در دانشگاه گیلان اظهار کرد: توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک مستلزم اجرای برخی سیاست‌ها و اقدام‌ها است.

وی گرایش و سمت‌گیری سیاست‌های کشاورزی دولت به سمت اهداف زیست‌محیطی و اجتماعی را فرصت بسیار خوبی برای گسترش کشاورزی ارگانیک دانست.

این مسئول با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات موجود در زمینه تجارت محصولات ارگانیک، لازم است استانداردها تدوین و اجرا شوند، تصریح کرد: آموزش مروجین کشاورزی برای اشاعه کشاورزی ارگانیک و نیز ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی ضروری است.

وی گفت: مراکز تحقیقاتی باید برای برطرف شدن مسائل فنی، اقتصادی و اجتماعی این سیستم نوین، تلاش مضاعفی‌ انجام دهند.

متقی‌طلب به همکاری دانشگاه گیلان با پارک علم و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: با مشارکت بنیاد نخبگان گیلان همایش ملی تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبزیان همراه با بورس ایده و فن بازار به مدت دو روز برگزار می‌شود.

پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه مسئولیت برگزاری فن بازار به‌ عهده این پارک است، خاطرنشان کرد: بیش از 25 شرکت فناور که محصولات و خدمات خود را در این حوزه ارائه می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار