رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: افزایش بهره وری آب کشاورزی اولویت تحقیقاتی در این استان است.
کد خبر: ۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱ 28 February 2015
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل ، حسین کربلایی در شورای تحقیقاتی کشاورزی استان افزود: امسال تولید محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته بیش از 18 درصد کاهش یافته و در کنار خدماتی که در بخش کشاورزی ارائه شده بهره وری آب از منابع آب هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته است.
وی گفت: تقاضای آب در ایران دو برابر آب قابل استحصال است و باید برای پایداری منابع آب در کشور تلاش کنیم و با حذف ارقام محصولات کشاورزی که آب زیادی مصرف می کنند ارقام کم توقع به مصرف آب را جایگزین کنیم.
وی اظهار کرد: در زراعت گندم به ارقام اصلاح شده کم نیاز به آب دست یافتیم و اقدامات تحقیقاتی را بر روی ارقام زراعی و باغی آغاز کرده ایم که در کوتاه ترین زمان ممکن با اجرای فنون و تکنولوژی تحقیقاتی و کاهش زمان دسترسی به نتایج پژوهشی ارقام اصلاح شده را در اسرع وقت به سر مزارع و باغات خواهیم رساند.
وی تغییر کشاورزی سنتی را ضروری دانست و افزود: با اقدامات بموقع و تبدیل آن به کشاورزی صنعتی می توان شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی این بخش شد.
در این جلسه شش فقره طرح تحقیقاتی کلیدی که بیشتر در زمینه کم آبی و خشکسالی و استحصال گونه های مقام به خشکی تدوین شده بررسی و برای اجرا تصویب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار